2018年9月3日星期一

Mengapa rawatan sel Stem adalah A pilihan baik untuk pesakit kegagalan buah pinggang

Mengapa rawatan sel Stem adalah pilihan yang baik untuk pesakit kegagalan buah pinggang? Dahulu, apabila penyakit buah pinggang melanjut kegagalan buah pinggang, pesakit akan disyorkan untuk mengambil pemindahan buah pinggang atau dialisis. Dalam tahun-tahun kebelakangan, terapi sel Stem telah muncul sebagai terapi alternatif untuk dialisis dan pemindahan, ia adalah pilihan yang baik untuk pesakit kegagalan buah pinggang.
Mengapa rawatan sel Stem adalah pilihan yang baik untuk pesakit kegagalan buah pinggang?
Kegagalan buah pinggang adalah peringkat penyakit buah pinggang di mana buah pinggang berfungsi pada kurang daripada 15%. Kebiasaannya, berpenyakit buah pinggang mungkin mendorong siri gejala dan komplikasi dengan mudah. Untuk memanjangkan jangka hayat pesakit dan meningkatkan keadaan kesihatan mereka secara keseluruhan, pesakit perlu mengambil beberapa terapi untuk membersihkan darah mereka dan menguruskan komplikasi berkaitan dengan buah pinggang mereka.
Rawatan ini bergantung kepada penggunaan sel stem yang telah multipotency. Apabila sel-sel yang rosak, mereka akan melepaskan faktor kerosakan. Oleh itu, sel stem akan membezakan ke dalam sel-sel yang sepadan dalam persekitaran tertentu. Kerana sel-sel baru menggantikan sel-sel yang rosak untuk bekerja, ia bermakna terapi sel stem merawat penyakit pesakit berjaya.
Bagaimana terapi sel Stem boleh merawat kegagalan buah pinggang?
Dalam tahun-tahun kebelakangan, terapi sel stem telah digunakan lebih meluas untuk menangani kerosakan buah pinggang. Seperti teori di atas, sel stem juga menggunakan keupayaan pembeza mereka untuk membaiki sel-sel rosak buah pinggang dan mencapai pertumbuhan semula sel ginjal terjejas. Dengan pemulihan sel-sel buah pinggang terjejas, fungsi buah pinggang pesakit meningkatkan secara beransur-ansur. Dari sudut ini, kegagalan buah pinggang boleh dikawal dengan baik.

Walaupun rawatan sel stem adalah berguna untuk pesakit dengan kegagalan buah pinggang, ia tidak bermakna semua pesakit boleh menggunakan terapi ini. Selain itu, menurut keadaan perubatan pesakit, doktor perlu menentukan bilangan dan jenis sel stem untuk merawat masalah buah pinggang pesakit.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: