2018年9月16日星期日

Adalah Vegetarian Diet yang baik untuk pesakit IgA Nephropathy

IgA nephropathy pesakit, sama ada mereka mengambil diet yang sihat dan gaya hidup mempengaruhi kelajuan pembangunan IgA nephropathy. Manakala, Adakah makanan diet vegetarian IgA nephropathy pesakit?
Pesakit dengan IgA nephropathy perlu secara drastik mengurangkan penggunaan mereka daging; Walaupun pakai penuh diet vegetarian. Vegetarian diet Simpan buah pinggang, banyak kerja keras dalam penjelasan hasil sampingan daripada metabolisma protein. Dengan mengurangkan tekanan pada buah pinggang, kami berharap untuk mengekalkan fungsi lagi.
Asid lemak adalah keupayaan mereka untuk bentuk sebatian yang dikenali sebagai prostaglandins bertelagah keradangan. Ada baik dan buruk prostaglandins; yang baik-baik mempunyai kesan anti-radang, buruk bahan api jenis kebakaran.
"Bad yang" asid lemak merupakan asid arachidonic yang tidak diperolehi hampir keseluruhannya daripada daging dan hasil tenusu. Makanan haiwan juga cenderung untuk menjadi tinggi dalam lemak tepu, yang juga boleh meningkatkan tindak balas keradangan. Salah satu produk metabolisma asid arachidonic adalah thromboxane, yang memainkan peranan dalam glomerulosclerosis, atau parut dalam glomeruli.
"Good yang" asid lemak merupakan asid eikosapentaenoik (EPA), bahan aktif dalam minyak ikan yang meluas digunakan sekarang untuk merawat IgAN dan yang membantu borang prostaglandins anti-radang.

Dalam jumlah, vegetarian diet boleh kesan yang dua kali ganda lebih perlindungan di IgAN, pertama, dengan mengurangkan tekanan pada buah pinggang daripada metabolizing protein haiwan, dan kedua, dengan mengurangkan tindak balas keradangan yang merosakkan buah pinggang.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: