2014年11月25日星期二

Lupus Nefritis Ringkasan pantang larang makanan

Lupus nefritis adalah jenis yang lebih biasa penyakit buah pinggang, pesakit penyakit buah pinggang dan lain-lain, seperti dalam rawatan hidup dan terdapat banyak kaveat. Lebih daripada 90% wanita dilihat dalam lupus, di mana yang hijau, pesakit pertengahan umur wanita dengan manifestasi penyakit buah pinggang, disertai dengan penyakit multi-sistem, terutamanya demam, sakit sendi, ruam, disertai dengan pelbagai komplikasi. Lupus nephritis dan pesakit buah pinggang lain mempunyai yang agak berbeza pantang larang makanan masalah.
1, pesakit lupus nefritis mengelakkan berminyak, makanan rasa berat. Makanan berminyak yang tinggi lemak, dan pesakit lupus mempunyai penyakit vaskular. Pesakit Lupus pada pesakit penyakit buah pinggang diet sesuai untuk cahaya, tidak terlalu masin, seperti terlalu banyak garam akan meningkatkan beban kepada buah pinggang untuk meningkatkan badan air dan natrium pengekalan. Pengambilan garam tidak lebih daripada 5-8 gram adalah sesuai.
2, lupus nefritis pesakit untuk mengawal kandungan lemak dalam diet, terutamanya untuk mengurangkan pengambilan daging lemak yang tinggi, seperti daging lembu, kambing, babi, makanan minyak goreng juga digantung. Sekiranya membekalkan protein yang tinggi dan diet rendah garam. Protein berkualiti tinggi dan haiwan protein berasaskan, seperti daging tanpa lemak, ikan, pelbagai penimbang, anda boleh juga menggunakan susu skim dua kali sehari, setiap kali dengan 250 ml jenis nefritis lupus dan manifestasi klinikal edema, sesuai dengan darjah yang berbeza tekanan darah tinggi menggunakan berbeza diet rendah garam, seperti sindrom nephrotic, jumlah edema boleh kurang daripada 3 gram garam sehari. Membaca berwibawa: nefritis lupus gejala umum
3, mengelakkan laut hanyir objek lemak, kurang alfalfa dan kekacang dan makanan yang tinggi yang mengandungi asid stirena-akrilik. Jiyong laut objek lemak hanyir seperti ikan, udang, obor-obor, daging lembu, daging kambing, ZhuTouRou, bawang, sayur, kayu aras atas. Alfalfa dan kacang soya, kacang, kacang adzuki, dan lain-lain, kerana ia mengandungi canavanine L, boleh memburukkan lupus nefritis, ia perlu mengehadkan atau mengelakkan makan. Fenilalanina, tyrosine makanan yang tinggi seperti daging lembu, bukan susu tanpa lemak, dan lain-lain, ada peranan perkembangan penyakit, atau mengawal penggunaan ia perlu digunakan dengan berhati-hati, seperti daging lembu dos mingguan perlu dikawal dalam tempoh 100 hingga 150 gram , susu dikawal di 100-125 gram sehari. Perlu makan vitamin A, B6, D, E makanan yang kaya. Vitamin A makanan yang kaya dengan minyak ikan kod adalah hati, susu, itik, dan lain-lain, mengandungi makanan yang kaya dengan karotena adalah lobak merah, jagung, ubi keledek, tomato, buah merah, ceri, loquat, plum, sitrus. Makanan Vitamin B6 mempunyai lebih yis, gandum kuman bijirin, jagung, gandum gandum, oat, bran beras dan sebagainya. Makanan yang mengandungi lebih banyak vitamin D mempunyai tenusu, itik, dan lain-lain Vitamin E yang kaya dengan makanan yang germa gandum, Lembah embrio, minyak sayuran, minyak ikan kod, daging, telur, susu dan krim, daun salad, jeruk. Menurut jenis TCM, pemilihan makanan yang berbeza. Toksik jenis Flaming haba, harus haba Yin, boleh makan makanan yang sejuk seperti tembikai, kekwa putih, tanaman merambat berbau harum, Yiyiren, pir, akar teratai, Goji, Goji Cina, kepala Malan, saderi, kentang, tomato, tembikai, pisang. Qi (yin) jenis kekurangan, perlu Qi dan darah (yin), anda boleh makan Pemanasan (Yin) makanan, seperti itik, itik, penyu, ginseng Amerika, astragalus, gunung Yao, Yiyiren, kacang putih, walnut daging, bijan hitam, buah Goji, daging longan, tarikh dan sebagainya.
4: pesakit lupus nefritis mengelakkan ammonia benzena tinggi yang mengandungi makanan protein. Seperti daging, produk tenusu, kulit tauhu, ikan kering longgar, dan lain-lain, harus mengelakkan makan L - makanan canavanine, seperti kacang, makanan soya.
5: pesakit lupus nefritis mengelakkan makanan bergoreng, pesakit lupus disebabkan oleh keradangan penyakit gastrousus saluran, penghadaman dan penyerapan, dan makanan goreng panas tidak dihadam, boleh meningkatkan beban pada perut, menyebabkan senak, kecederaan perut teruk.

Di atas adalah ringkasan Shijiazhuang penyakit buah pinggang hospital, saya percaya anda telah dituai. Kerosakan buah pinggang disebabkan oleh lupus nefritis, jika lebih serius, walaupun lupus tidak aktif, penyakit buah pinggang boleh terus meningkat, pengerasan buah pinggang, yang membawa kepada kekurangan buah pinggang. Oleh itu, semasa rawatan lupus nefritis, kita mesti memberi perhatian untuk melindungi buah pinggang, untuk mengelakkan kekurangan buah pinggang. Jika sesetengah pesakit kerana aktiviti lupus berulang atau rawatan ditangguhkan, boleh mempunyai pelbagai peringkat rawatan kekurangan buah pinggang, mereka tidak harus cuba untuk membuat pembangunan kerosakan buah pinggang. Shijiazhuang darah hospital buah pinggang menggunakan perubatan Cina moden jempol manusia, banyak cara KBM terapi gabungan dalam rawatan penembusan ion lupus nefritis, supaya perubatan Cina bahan aktif terus ke luka, rawatan yang mendalam tisu buah pinggang rosak, proses songsang fibrosis buah pinggang, pemulihan pesakit lupus nefritis tidak lagi angan angan.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: