2014年11月2日星期日

Empat pesakit dengan penyakit buah pinggang kronik diet daripada enam keperluan

Empat pesakit dengan penyakit buah pinggang kronik, deskripsi buah pinggang telah rosak teruk, ia adalah penting untuk mengekalkan masa yang munasabah diet yang sihat. Cukup diet yang sihat dapat memberikan nutrisi yang cukup bukan sahaja untuk pesakit, tetapi juga untuk mencegah perkembangan penyakit. Jadi apa diet untuk pesakit yang mengalami kegagalan buah pinggang empat sehat dan masuk akal dari segi itu? Ramai pesakit penyakit buah pinggang kronik dan keluarga mereka bertanya soalan ini, maka, kami ringkaskan empat daripada enam pesakit dengan keperluan diet kegagalan buah pinggang, dengan harapan untuk membantu anda.
1. Diet rendah garam.
Pengambilan garam yang berlebihan mungkin menyebabkan tekanan darah tinggi, edema, dan lain-lain Lebih buruk lagi, akan meningkatkan beban pada buah pinggang, kegagalan buah pinggang semakin teruk. Jadi, dalam kehidupan mereka sehari-hari, empat pesakit yang mengalami kegagalan buah pinggang ketat harus menghadkan pengambilan garam, 3-5g sehari adalah tepat, jika terdapat kes tekanan darah tinggi atau edema, pesakit boleh menjaga pola makan garam 1-3g sesuai dengan keadaan mereka sendiri, bahkan bebas garam diet.
2. Rendah jumlah protein tinggi diet.
Pengambilan protein yang berlebihan akan meningkatkan beban pada buah pinggang, tetapi protein juga harus mengekalkan aktiviti normal tubuh fizikal, bagaimanapun, jumlah yang berkualiti tinggi diet rendah protein boleh memberikan protein yang cukup bukan sahaja untuk pesakit, tetapi juga mengurangkan beban pada buah pinggang. Yang kaya dengan makanan yang berkualiti tinggi protein: putih telur, daging tanpa lemak, ikan, susu dan sebagainya.
3. Diet rendah lemak.
Mengekalkan diet rendah lemak selama empat pesakit dengan penyakit buah pinggang kronik juga sangat diperlukan, dan minyak sayur-sayuran adalah lebih tepat daripada haiwan, masa memasak mungkin kurang sesuai untuk meletakkan sedikit minyak, tetapi tidak ketat menghadkan pengambilan lemak.
4. diet kalium rendah.
Ginjal menjaga keseimbangan kalium tubuh fungsi, sekali buah pinggang rosak, ia tidak dapat membersihkan badan daripada ion kalium berlebihan, menyebabkan hiperkalemia, namun hiperkalemia adalah bahaya besar penyakit ini, boleh menyebabkan pesakit yang teruk kematian mengejut. Jadi empat pesakit yang mengalami kegagalan buah pinggang, kita dengan tegas harus menghadkan pengambilan kalium.
5. diet fosforus yang rendah.
Fungsi utama fosforus adalah untuk membina tulang, tetapi badan juga boleh menyebabkan akumulasi berlebihan fosforus hyperphosphatemia, menyebabkan kulit gatal, luka-luka tulang. Oleh itu, empat pesakit yang mengalami kegagalan buah pinggang juga memerlukan batasan ketat pengambilan fosforus.
6. Diet vitamin yang tinggi.
Vitamin mempunyai fungsi untuk melindungi buah pinggang, dan juga penting bahawa kita menjaga substansi kehidupan, sehingga empat daripada pesakit dengan penyakit buah pinggang kronik perlu makan beberapa makanan yang kaya dengan vitamin.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: