2014年11月7日星期五

Apakah tanda-tanda kegagalan buah pinggang

Kegagalan buah pinggang adalah satu manifestasi fungsi ginjal terjejas selepas penurunan beransur-ansur, jika tidak kawalan tepat pada masa dan rawatan, kegagalan buah pinggang segera berkembang menjadi uremia. Kegagalan buah pinggang klinikal boleh dibahagikan kepada oliguria, polyuria, pemulihan tiga, berikutan ahli rumah sakit buah pinggang butiran Jinan untuk tiga daripada gejala-gejala ini. Serahkan kepada pakar untuk anda untuk menganalisis bagaimana rawatan penyakit
Shijiazhuang ahli rumah sakit buah pinggang, gejala kegagalan buah pinggang ialah:
1. Oliguria: Tahap paling kritikal penyakit, gangguan serius dalam alam sekitar. Pesakit mungkin Oliguria (<400ml / hari) atau tiada air kencing (<100ml / hari), berat jenis kurang air kencing (1.010 ~ 1.020), natrium kencing, hematuria, proteinuria, tiub kencing dan sebagainya. Keracunan air boleh berlaku pada pesakit dengan teruk, hiperkalemia (biasanya melakukan ini pada punca kematian), asidosis metabolik (yang boleh menggalakkan berlakunya hiperkalemia) dan azotemia (peningkatan progresif boleh berlaku uremia), dll, membahayakan nyawa pesakit. Jangka masa beberapa hari untuk beberapa minggu, semakin lama tempoh, semakin buruk prognosis.
2. tempoh polyuria: oliguria pengeluaran air kencing meningkat, apabila pengeluaran air kencing setiap hari lebih dari 500ml, masukkan polyuria. Selepas itu, pengeluaran air kencing yang harian meningkat dengan pesat, 3000-6000ml air kencing harian tertinggi, bahkan hingga 10000ml lanjut. Dalam polyuria awal, pengeluaran air kencing, walaupun meningkat, tetapi kadar pembersihan buah pinggang masih rendah, pengumpulan metabolit masih ada. Kira-kira 4 hingga 5 hari, nitrogen urea serum kreatinin dan menurun dengan peningkatan pengeluaran air kencing, bersama-sama dengan peningkatan dalam gejala uremia. Kalium, natrium, klorida dan elektrolit lain dalam air kencing boleh membawa kepada sebilangan besar ketidakseimbangan elektrolit yang dilepaskan atau dehidrasi, tahap oliguria harus diperhatikan bahawa puncak boleh beralih kepada hipokalemia. Periode ini berlangsung selama 1 hingga 2 minggu.
3. Pemulihan: air kencing secara beransur-ansur kembali normal, 3 hingga 12 bulan fungsi buah pinggang secara beransur-ansur pulih, kebanyakan pesakit dengan fungsi buah pinggang kembali ke tahap asal, hanya sebagian kecil pesakit dengan kegagalan buah pinggang kronik.
Tempoh di mana keadaan anda? Bagaimana saya harus merawat? Mari penyakit buah pinggang Shijiazhuang hospital pakar dalam talian untuk analisis anda.
Anda boleh menghantar email kepada kami laporan pemeriksaan anda.

kidneyservice@Hotmail.om

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: