2014年11月3日星期一

Bagaimana Tahap 4 pesakit CKD Meningkatkan Protein

Untuk Tahap 4 pesakit CKD, kebocoran proteinuria besar boleh mengurangkan rintangan dan kekebalan, yang boleh memburuk Penyakit Buah Pinggang. Tetapi ia seolah-olah begitu sukar untuk Tahap 4 pesakit CKD kerana kebanyakan pesakit akan diminta untuk mengambil pengambilan protein yang rendah. Jadi bagaimana pesakit meningkatkan protein?
Karena buah pinggang rosak, glomerulus tidak boleh filtrat protein yang berkesan. Apatah lagi, penyerapan tiub dilaksanakan buruk dan tidak dapat menyerap protein. Oleh itu sebagai waktu dan penyakit merosot, kebocoran protein akan menjadi lebih buruk dan lebih buruk. Proteinuria besar akan mempercepatkan kerosakan buah pinggang dan menyebabkan sclerosis glomerular dan meningkatkan kerosakan yang berbentuk tiub.
Di samping itu, proteinuria besar juga boleh menyebabkan hypoproteinemia yang boleh mempengaruhi rintangan serius. Walau bagaimanapun, kebanyakan pesakit mungkin keliru bahawa doktor menasihatkan mereka untuk mengambil pengambilan yang rendah protein. Tetapi mengapa? Dan bagaimana pesakit boleh mendapatkan protein yang mencukupi untuk kekal sihat?
Ia adalah perlu untuk pesakit untuk meningkatkan protein beliau. Tetapi tidak semua jenis protein. Sebuah protein berkualiti tinggi yang bermanfaat untuk keadaan pesakit. Seperti tanpa lemak daging, susu dan telur. Walau bagaimanapun, pengambilan protein tertentu harus dibatasi hanya untuk pesakit Tahap 4 CKD yang tidak mempunyai dialysis.0.6g / kg untuk satu pesakit sehari. Ia hendaklah dikawal dengan ketat untuk mengelakkan kemerosotan dari penyakit buah pinggang. Oleh kerana pengambilan yang terlalu banyak protein boleh meningkatkan beban buah pinggang dan memburukkan lagi keadaan pesakit. Protein nabati adalah dilarang untuk mengambil untuk mengurangkan kerosakan buah pinggang.

Kes adalah bertentangan untuk pesakit yang mengambil dialisis. Protein boleh disediakan untuk mereka. 1g / kg protein setiap hari adalah sesuai untuk pesakit dialisis. Atau kuantiti protein yang lebih. Oleh itu kreatinin itu boleh juga meningkat pada masa ini.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: