2014年11月1日星期六

Membaca diet harian pesakit dengan penyakit buah pinggang kronik

Oleh kerana penyakit ini menyebabkan kerosakan buah pinggang yang teruk, lesi ginjal dan hilangnya fungsi penyucian darah, bahan buangan dan cecair akan terkumpul di dalam badan. Tubuh akan menghasilkan pelbagai gejala, uremia itu. Penyebab uremia adalah: glomerulonephritis kronik, pyelonephritis kronik, batuk kering buah pinggang, aterosklerosis buah pinggang, batu saluran kencing, prostat hipertropi, kanser pundi kencing, lupus, kencing manis dan sebagainya.
Gejala pencernaan uremia muncul pertama, dengan tiada selera makan, loya, muntah dan cirit-birit, bau ammonia mulut, gusi sering meradang, mukosa mulut ulser dan pendarahan. Sistem saraf mungkin mempunyai insomnia, cepat marah, pembakaran mati rasa, akhir mengantuk dan juga sawan, koma. Tekanan darah tinggi dan sistem kardiovaskular dengan rasa sakit yang disebabkan oleh prekordial pericarditis dan kegagalan jantung, jantung berdebar-debar, sesak nafas, sakit perut, bengkak, tidak acuh tak acuh dan sebagainya. Anemia, sistem darah dan pendarahan mukosa mungkin berlaku. Sistem pernafasan mungkin mempunyai radang paru-paru dan radang selaput dada yang disebabkan oleh batuk, sakit dada. Uremia adalah penyakit yang sangat berbahaya, jika tidak dirawat sering mengancam nyawa.
Langkah-langkah rawatan di rumah
● rehat yang cukup
Pesakit uremik harus memastikan bahawa rehat yang cukup dan nutrisi yang baik, bukan untuk melibatkan diri dalam kerja kasar terlalu berat.
● Elakkan berbahaya ginjal bahan kimia
Untuk mengelakkan mengandungi kadmium, kloroform, etilena glikol dan bekalan tetrachloroethylene dan alam sekitar. Pada umumnya, ia hadir dalam racun perosak, asap kereta, cat, bangunan dan pembersih rumah tangga.
● Hadkan jumlah makanan dengan picks tinggi
Telah didapati di dalam produk rumah tangga umum dan beberapa elemen kimia yang berkaitan dengan penyakit buah pinggang akut dan kronik, selama hati-hati membaca penerangan produk, dan banyak lagi untuk mengambil beberapa langkah-langkah pencegahan, adalah untuk mengelakkan bahan-bahan berbahaya.
Kadmium: Ini emas yang digunakan dalam pengeluaran racun perosak, tayar getah dan plastik, pelapis dan produk lain. Oleh kerana kegunaan industri kadmium sangat luas, mempunyai pelbagai jenis makanan dan air di beberapa penemuan tersebut. Perhatian diberikan kepada perkara-perkara berikut:
◆ menghadkan pengambilan makanan yang mengandungi jumlah yang tinggi kadmium, seperti makanan daripada haiwan yang dibuat dari hati dan buah pinggang, halibut, kerang, kerang, tiram dan kerang dalam sayuran lumpur-tumbuh.
◆ Pastikan untuk semburan dan proses yang digunakan dalam cat, pewarna, porselin natrium mengandungi kadmium.
◆ Jangan gunakan peralatan masak antik, disalut dengan kadmium yang mengandungi pigmen yang dibuat pada instrumen ini.
● Jangan merokok
Merokok memudaratkan buah pinggang.
● diet rendah protein
Pesakit uremik harus diberikan diet rendah protein, orang dewasa yang normal memerlukan protein per kilogram berat badan 1-1,5 g, pesakit uremik hanya boleh makan 0.5 gram / ​​kg atau kurang, untuk mengurangkan penghasilan dan pengekalan, kualiti metabolit nitrogen dalam vivo.
● makanan pilihan kastard
Karena makan protein kurang, dan oleh itu perlu cuba untuk menggunakan nilai pemakanan yang lebih tinggi dari telur, susu dan lain-lain makanan protein haiwan, dan kurang soya dan protein tumbuhan yang lain.
● menambahkan air

Mengikut keadaan yang membekalkan jumlah yang tepat kelembapan.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: