2014年11月2日星期日

Apakah empat pesakit dengan penyakit buah pinggang kronik perlu makan?

Ramai pesakit buah pinggang yang tidak sedar makan di luar. Buah pinggang adalah organ-organ penting dalam badan, bertanggungjawab untuk perkumuhan bahan buangan dan toksin, hidangan banyak, jika anda memberi perhatian anda makan atau makan terlalu banyak, ia akan menambah beban pada buah pinggang, untuk jangka masa yang sekejap, operasi-beban tinggi, dengan mudah boleh membawa kepada penyakit buah pinggang. Makanan berikut untuk masalah buah pinggang pada orang yang tidak layak untuk makan terlalu banyak.
kiwi
Kiwi ini sangat makanan yang sihat, kaya dengan vitamin, kadar vitamin C dalam oren adalah 4-12 kali, 30 kali Apple 60 kali anggur. Bahkan ada kajian telah mengesahkan bahawa kiwi mengandungi bahan aktif dalam tubuh manusia menyekat karsinogenik "nitrosamines" generasi, yang mempunyai baik kesan anti-kanser.
Tetapi kiwi kaya dengan kalium, fungsi buah pinggang tidak tabu biasa. Dan Kiwi sejuk, jadi Kekurangan limpa harus Shensi, cirit-birit yang kerap dan sering buang air kecil juga sesuai untuk dimakan oleh manusia. Penyelidikan British telah menunjukkan bahawa sesetengah kanak-kanak makan terlalu banyak kiwi akan menyebabkan reaksi alergi yang teruk, dan juga membawa kepada runtuh. Walau bagaimanapun, belum ada kes yang dilaporkan disebabkan pengambilan buah kiwi punca kematian.
air minum
Doktor biasanya meminta pesakit untuk minum lebih banyak air. Air adalah penyaman minuman yang paling asas dan paling mudah yang sihat, dan juga pesakit melalui air, dan batu karang akhirnya dilepaskan. Walau bagaimanapun, jika ia adalah pesakit nefritis, maka kita perlu memberi perhatian kepada mengawal pengambilan air harian tidak perlu menambah beban pada buah pinggang.
teh herbal
Tin minuman teh herba menjual dengan baik, banyak orang makan makanan daging dan sayur teh herba Mengguan yang boleh menghantar api. Dalam teh herba, ada membabi buta bernama ubat Prunella, menurut perubatan Cina mengatakan itu kemarahan yang jelas, simpul longgar, juga boleh digunakan dalam merawat penyakit hati. Walau bagaimanapun, badan setiap orang adalah berbeza, walaupun di musim panas, tidak semua orang perlu menghantar api. Jadi, jika teh herba sebagai minuman, minum berat jangka panjang mungkin berlaku hilang selera makan, sakit mulut, sembelit, sakit perut, cirit-birit, pening kepala dan perut gejala, tetapi juga kegagalan buah pinggang yang serius. Pada masa ini, terdapat banyak kes-kes kes minum minuman teh herba menghasilkan tindak balas ketoksikan buah pinggang.
buah pinggang kambing
Sesetengah orang selalu berfikir bahawa "bentuk mengisi berbentuk, makan buah pinggang buah pinggang." Benih Yang Yao kaya dengan protein, vitamin A, zat besi, fosforus, selenium dan lain-lain nutrien, hidup darah tanpa lemak, kesan afrodisiak. Khusus untuk gangguan ginjal, pinggang dan lutut, atrofi kaki lutut lemah, tuli, kencing manis, kencing embolisme kerap. Walau bagaimanapun, buah pinggang daging kambing mengandungi banyak asid urik dan purin, tidak mudah dilepaskan oleh badan, makan lebih banyak tetapi akan meningkatkan beban kepada pesakit buah pinggang.
pisang
Pisang sangat bermanfaat untuk pesakit dengan tekanan darah tinggi. Ia mengandungi pelbagai vitamin, termasuk vitamin E boleh meningkatkan keanjalan dinding saluran darah, yang mengandungi lebih kalium unsur surih, dapat menurunkan tekanan darah. Kajian klinikal telah menunjukkan bahawa tekanan darah diastolik untuk pesakit dengan tekanan darah tinggi yang sederhana, pisang boleh membuat tekanan darah setiap hari.
Walau bagaimanapun, pisang mengandungi garam lebih. Fungsi buah pinggang yang lemah yang makan lebih banyak pisang sama sodium, sekali penggunaan yang berlebihan, akan meningkatkan beban fungsi buah pinggang, menyebabkan kemerosotan.
Carambole
Carambola adalah buah yang sangat baik untuk kesihatan. Perubatan Cina percaya bahawa dalam musim panas untuk makan satu, detoksifikasi, dahaga, paru-paru dan kahak, gas yang lebih rendah dan dalam Tonglin diuretik. Rakyat percaya bahawa makan buah bintang ini boleh mengubati demam, dahaga, batuk angin-panas, hakisan mulut, sakit tekak, sakit gigi, sakit sendi, angin, bengkak ubat ulser dan lebam, bengkak dan rasa sakit.
Walau bagaimanapun, belimbing mempunyai beberapa ketoksikan buah pinggang, boleh merosakkan membran dasar glomerulus dan sel-sel epitelium, menyebabkan hematuria. Yang mempunyai fungsi buah pinggang yang normal, dalam keadaan lapar, atau berpeluh banyak (badan dalam keadaan kering), dalam masa yang singkat makan dalam jumlah besar jus belimbing asam, tiba-tiba meningkat serum kreatinin, kegagalan ginjal akut. Dan pesakit yang mengalami kegagalan buah pinggang selepas makan belimbing terjadi dengan berbagai tingkat racun, perkembangan pesat uremia teruk membuat penyakit kepada kematian.
susu
Termasuk susu, termasuk produk soya kaya dengan protein dan vitamin, tetapi ia tidak mengandungi kolesterol, dan oleh itu obesiti, aterosklerosis, kolesterol tinggi, tekanan darah tinggi, pesakit koronari penyakit jantung adalah benar-benar makanan kesihatan.
Walau bagaimanapun, fungsi buah pinggang, orang-orang seharusnya tidak mempunyai masalah makan terlalu banyak protein. Sintesis protein tumbuhan kacang soya daripada asid amino adalah asid amino yang tidak penting, sekali dihasilkan sisa metabolik yang berlebihan, sebaliknya akan menambah beban pada buah pinggang.
semangka
Tembikai adalah buah-buahan yang paling biasa pada musim panas. Tembikai daging kelembapan sehingga 96.6%, dan pelbagai nutrien, makanan pembuka, diuresis, Qushu, menyuburkan badan. Bahkan ada makan ubat demam penawar tembikai. Perubatan moden telah membuktikan bahawa tembikai kerana mengandungi banyak air dan glukosa, asid amino, vitamin, garam bukan organik dan bahan-bahan lain yang boleh digunakan untuk menambah pemakanan, meningkatkan dehidrasi. Dapat menurunkan tekanan darah, melembutkan pembuluh darah, melegakan edema.

Walau bagaimanapun, bagi pesakit nefritis dalam masa yang singkat untuk makan banyak tembikai, akan meningkatkan badan air, melebihi kapasiti fisiologi tubuh manusia. Disfungsi buah pinggang buah pinggang untuk masuk terlalu banyak air dalam badan, tidak dapat disesuaikan dan dikeluarkan, akan membuat peningkatan mendadak dalam jumlah darah, mudah membawa kepada kegagalan jantung akut dan kematian.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: