2014年11月1日星期六

Apakah gejala-gejala nefritis kronik harian

Pesakit glomerulonephritis kronik akan pening, insomnia, keletihan, pelbagai peringkat anemia dan gejala-gejala lain. Kronik buah pinggang glomerular nefritis edema, darah tinggi, proteinuria dan hematuria, kerana pelbagai perubahan patologi, gejala tidak sama. Dalam kes-kes yang teruk boleh berlaku uremia. Jadi apa saja gejala nefritis kronik setiap hari? Dengarkan para ahli untuk memberitahu anda yang berikut.
Glomerulonephritis kronik harian Apakah gejala-gejala: edema
Sepanjang perjalanan penyakit glomerulonefritis kronik, kebanyakan pesakit akan mempunyai pelbagai peringkat edema. Tingkat edema boleh menjadi ringan, cahaya hanya selepas pagi ditemui di sekitar mata, wajah bengkak atau edema kedua-dua kaki lebih rendah petang. Pesakit yang teruk, edema umum boleh berlaku. Namun, ada beberapa orang sepanjang perjalanan penyakit ini tidak selalu edema.
Glomerulonephritis kronik harian Apakah gejala-gejala: tekanan darah tinggi
Sesetengah pesakit hipertensi dengan gejala kronik adalah ke hospital untuk rawatan, doktor harus menguji air kencing mereka selepas itu, saya mendapat tahu bahawa tekanan darah meningkat disebabkan oleh glomerulonephritis kronik. Bagi pesakit dengan glomerulonephritis kronik, kejadian tekanan darah tinggi adalah satu proses yang cepat atau lambat, tekanan darah mereka boleh terus menjadi terputus-putus, dan tekanan darah diastolik dicirikan oleh tekanan darah tinggi juga tahap yang hebat perbezaan individu.
Glomerulonefritis kronik Apakah gejala kencing perubahan tidak normal setiap hari
Pesakit dengan edema muncul untuk mengurangkan jumlah air, dan edema yang lebih berat, penurunan pengeluaran air kencing, lebih jelas majoriti keluaran air kencing biasa pada pesakit tanpa edema. Bahkan ketika pesakit mengalami kerosakan yang serius, air kencing pekat - dicairkan gangguan fungsional berlaku, akan ada juga meningkatkan pengeluaran air kencing dan air kencing berkurangan berat jenis dan fenomena lain. Pesakit-pesakit dengan kencing glomerulonephritis kronik diletakkan di bawah mikroskop dan mendapati bahawa hampir semua pesakit menunjukkan proteinuria, mulai dari kandungan protein kencing. Anda boleh menambah dan mengurangkan bilangan dari empat ditambah. Air kencing boleh dilihat dalam pelbagai peringkat sel-sel darah merah, sel darah putih, acuan berbutir, tiub telus. Ketika serangan akut, mungkin mempunyai hematuria penting, atau bahkan hematuria kasar. Sejarah jangkitan streptokokus: Jika selepas selesema, sakit tekak yang akut, tonsilitis, sinusitis, gusi bernanah, demam berdarah, cacar air, campak, penyakit menyembuhkan abses kulit seperti air kencing rutin susulan pemeriksaan 1-3 minggu, pengesanan awal glomerulus petunjuk nefritis. Pendek kata, gejala di atas, sila pergi ke rawatan hospital biasa Nefrologi, untuk mengelakkan kelewatan dalam rawatan sebaik sahaja anda mencari.
Protein air kencing adalah apa yang kita disebut "proteinuria", proteinuria biasanya dibagi menjadi patologi dan fisiologi:
Proteinuria fisiologi ini disebabkan oleh tubuh dan persekitaran luar yang disebabkan oleh pelbagai faktor meningkatkan tindak balas fisiologi badan protein kencing dihasilkan, ujian protein air kencing pada umumnya tidak lebih daripada +, kuantitatif <0.5g / 24h, proteinuria fisiologi adalah perkara biasa dalam makanan selepas diet protein tinggi, keseronokan mental, latihan berat, terlalu lama terkena sejuk, kehamilan, dan lain-lain, dapat muncul sifat sementara proteinuria. Proteinuria patologis dan jangan panik, sering ubat sedikit boleh sembuh.

Ambil perhatian bahawa proteinuria patologi. Apabila glomeruli, lesi berbentuk tiub, kerana setiap nefritis, nefrotik dan arteriosklerosis ginjal hipertensi, proteinuria patologi mungkin berlaku; pelbagai jangkitan bakteria, seperti pyelonephritis, batuk kering buah pinggang, sepsis, juga mungkin ada proteinuria patologi; penyakit tidak berjangkit, seperti batu buah pinggang, penyakit buah pinggang polisistik, amiloidosis buah pinggang dan juga kejutan, kerosakan otot yang teruk, demam, sakit kuning, hipertiroidisme, anemia hemolitik dan leukemia, tetapi juga boleh berlaku patologi proteinuria menghasilkan sebab, mekanisme dan penemuan klinikal, mempunyai kaitan dengan penyakit buah pinggang.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: