2014年11月25日星期二

Lupus nefritis Bahaya

Untuk rawatan lupus nefritis, penggunaan ubat imunosupresif untuk mengawal aktiviti lupus adalah penting, tetapi hanya memberi tumpuan kepada rawatan lupus pengabaian perlindungan buah pinggang akhirnya boleh menyebabkan kegagalan rawatan, kekurangan buah pinggang. Malah, kerana kerosakan buah pinggang disebabkan oleh aktiviti lupus jika lebih serius, walaupun lupus tidak aktif, penyakit buah pinggang boleh terus meningkat, pengerasan buah pinggang, yang membawa kepada kekurangan buah pinggang. Oleh itu, semasa rawatan lupus nefritis, kita mesti memberi perhatian untuk melindungi buah pinggang, untuk mengelakkan kekurangan buah pinggang. Jika sesetengah pesakit kerana aktiviti lupus berulang atau rawatan ditangguhkan, boleh mempunyai pelbagai peringkat rawatan kekurangan buah pinggang, mereka tidak harus cuba untuk membuat pembangunan kerosakan buah pinggang. Kemudian terdapat faktor-faktor yang boleh memburukkan lagi kerosakan buah pinggang? Berikut adalah ringkasan Nefrologi pakar penyakit buah pinggang Shijiazhuang hospital, dan saya berharap kepada pesakit untuk membantu kawan.
Yang pertama adalah tekanan darah tinggi. Lupus nephritis sering rumit oleh tekanan darah tinggi, dan tekanan darah tinggi adalah faktor risiko terbesar untuk fungsi buah pinggang yang semakin teruk, pesakit lupus nefritis dan oleh itu mesti memberi perhatian kepada sama ada tekanan darah, seperti tekanan darah tinggi perlu dikawal dengan tegas.
Diikuti oleh protein. Protein dalam urin dan kerosakan glomerular bukan sahaja mencerminkan, tetapi juga menyebabkan kerosakan tubulointerstitial, adalah salah satu faktor risiko yang membawa kepada perkembangan penyakit buah pinggang. Mengurangkan protein kencing, boleh mengurangkan kerosakan kepada buah pinggang, memainkan peranan dalam melindungi buah pinggang. Penukar angiotensin perencat enzim seperti Lotensin dan antagonis reseptor angiotensin seperti Diovan dan ubat-ubatan lain, boleh mengurangkan protein dalam urin dan melambatkan sklerosis buah pinggang, memainkan peranan untuk melindungi buah pinggang. Seperti proteinuria berterusan, walaupun dengan tekanan darah yang normal, boleh juga digunakan dalam ubat-ubatan ini.
Dadah nephrotoxic: Ketiga. Sesetengah ubat sering mempunyai kerosakan kepada buah pinggang, seperti sulfonamides, kad pelbagai antibiotik kanamycin, gentamicin, polymyxin B, dan lain-lain; perubatan tradisional Cina (terutamanya manshuriensis, pertahanan telah, dan lain-lain); agen analgesik. Cuba untuk mengelakkan penggunaan ubat-ubatan yang tidak perlu, tidak perlu meningkatkan kerosakan buah pinggang anda.
Keempat: jangkitan. Dalam perjalanan rawatan lupus nefritis (terutamanya dalam tempoh beberapa bulan pertama rawatan) mudah mendapat jangkitan. Jangkitan sering membawa kepada penyakit yang berulang atau kepahitan, yang dalam kehidupan seharian perlu diambil untuk mencegah, elakkan dari hadir di tempat yang sesak, untuk mengurangkan kejadian jangkitan. Apabila berlaku jangkitan, rawatan perlu, ubat tepat pada masa yang tepat pada masanya.
Kelima: obesiti. Obesiti merupakan masalah utama di membahayakan kepada kesihatan awam di seluruh dunia. Kegemukan tidak hanya hiperlipidemia, hipertensi, koronari faktor risiko penyakit jantung, juga boleh meningkatkan protein, kerosakan buah pinggang meningkat. Jika pesakit lupus dengan obesiti menurunkan berat badan perlu memberi perhatian untuk mengekalkan berat badan yang ideal boleh mengurangkan protein dalam urin dan melambatkan perkembangan penyakit.

Sudah tentu terdapat faktor-faktor lain, seperti kegagalan jantung, asidosis, ketidakseimbangan elektrolit, kolesterol tinggi, dan lain-lain, dalam perjalanan rawatan perlu diperbetulkan.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: