2018年8月27日星期一

Jus buah-buahan adalah baik untuk pesakit dengan ESRD dan PKD

Seperti yang kita semua tahu pemakanan memainkan peranan yang penting dalam kehidupan harian kita, jika pesakit boleh mempunyai diet yang sihat yang akan membantu anda untuk kesihatan mereka. Sayur-sayuran segar dan buah-buahan adalah pilihan yang terbaik, tetapi boleh pesakit memilih jus buah-buahan sebagai satu bahagian daripada diet mereka? Jawapannya ialah Ya. Jus buah-buahan semulajadi boleh menjadi sumber pemakanan yang baik. Kerana ia mempunyai rasa yang baik dan mudah untuk menelan jadi popular di kalangan pesakit. Tetapi segala-galanya mempunyai dua sisi, jika anda minum terlalu banyak jus yang juga akan merosakkan buah pinggang anda dan membuat anda lebih teruk penyakit.
Penyakit buah pinggang Polystic adalah sejenis penyakit genetik, jika salah seorang daripadanya mempunyai penyakit ini, maka anak-anak mereka akan mempunyai separuh daripada peluang untuk mendapatkannya. Ianya bukan mudah untuk mengubati, kebanyakan pesakit boleh hidup dengannya tetapi boleh tidak menghilangkan darinya. Jadi bagi ibu bapa jika anda ingin mengawal penyakit bayi anda, anda perlu memberi perhatian kepada setiap aspek beliau.

Kanak-kanak dengan penyakit buah pinggang Polystic dan peringkat disese 5 buah pinggang kronik harus minum air yang cukup dalam kehidupan seharian mereka, 4000ml jika boleh. Jika anak anda hendak minum jus, jus lemon adalah pilihan terbaik. Tetapi yang tidak bermakna mereka boleh minum jus lain, satu-satunya perkara yang anda perlu lakukan adalah kawalan isipadu jus.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: