2018年8月24日星期五

Adakah Creatinine peringkat Downs selepas dialisis bermakna penyakit buah pinggang ini berjalan lancar

Jika saya creatinine aras downs daripada 7.9 kepada 5.7 selepas dialisis tidak bermakna penyakit saya berjalan lancar? Anda tahu dialisis tersebut sebagai salah satu daripada penggantian buah pinggang, ia boleh rendahkan tahap creatinine tinggi dengan melaksanakan tambahan toksin daripada darah. Tetapi kita tidak boleh mengatakan penyakit ini berjalan lancar atau tidak hanya menurut creatinine dalam peringkat, kerana tahap creatinine boleh pergi tinggi lagi selepas berhenti dialisis.
Bagaimana kita boleh tahu penyakit adalah pergi baik atau tidak?
Seperti yang kita sebutkan di atas, kita tidak boleh mengatakan penyakit itu adalah pepatah yang baik atau tidak hanya bergantung pada tahap creatinine. Satu lagi petanda yang penting adalah GFR, yang merupakan lebih sensitif daripada creatinine.
Anda tahu bahawa tahap creatinine boleh dipengaruhi oleh banyak faktor tetapi tahap GFR dapat mencerminkan fungsi buah pinggang secara langsung, jadi ia adalah lebih tepat dalam mengukur fungsi buah pinggang. Jadi jika tahap GFR anda mendapat bertambah baik yang bermaksud penyakit anda juga pergi.
Boleh GFR diperbaiki oleh dialisis?
Untuk menjadi terus terang, dialisis tidak dapat meningkatkan tahap GFR yang lebih rendah. Ini kerana dialisis ialah hanya suatu penggantian bagi buah pinggang, ia boleh menggantikan buah pinggang pelepasan tambahan toksin dan cecair kami darah, tetapi boleh membaiki buah pinggang rosak. Iaitu tahap GFR yang lebih rendah tidak boleh diperbaiki oleh dialisis.

Seperti yang kita sebutkan di atas, dialisis tidak boleh membaiki rosak buah-pinggang, jadi sekali pesakit berhenti mengambilnya, gejala-gejala tersebut seperti tahap creatinine tinggi yang disebabkan oleh gangguan buah pinggang akan muncul lagi. Jika anda mahu untuk mengurangkan tahap tinggi creatinine anda secara kekal dan membalikkan penyakit buah pinggang, anda perlu mengambil beberapa terapi alternatif.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: