2018年8月27日星期一

Creatinine Downs dari 1.39 kepada 1.02 Adakah yang bermaksud penyakit buah pinggang ini boleh diterbalikkan

"Pakar bedah berkata saya mempunyai penyakit buah pinggang 2 peringkat. Creatinine telah 1.39, 1.2and 1.02. GFR telah 44, 54, dan 57. Sekarang ini boleh diterbalikkan?" Jawapannya ialah Ya, creatinine pasti boleh diterbalikkan tetapi hanya jika anda boleh mencarinya di peringkat awal dan boleh mendapatkan rawatan tepat pada masanya. Satu lagi keadaan adalah tahap peningkatan creatinine tidak induced oleh faktor penyakit, tetapi disebabkan oleh diet yang tidak munasabah.
Pakar-pakar berkata bahawa pemakanan memainkan peranan penting dalam mengubati penyakit buah pinggang kronik, diet yang baik mungkin dua kali ganda kesan Penyembuhan, diet yang buruk boleh mencederakan buah pinggang anda. Mengambil sejumlah besar protin dalam masa yang singkat boleh membawa peningkatan tahap creatinine, selepas anda menyesuaikan pelan diet anda, tahap creatinine boleh kembali seperti biasa lagi. Tetapi jika anda tidak boleh membuat pelarasan dalam masa, peringkat tinggi creatinine boleh merosakkan buah pinggang anda, sekali gus mendorong penyakit buah pinggang. Jadi setelah creatinine anda meningkat, malah ia adalah hanya lebih tinggi bahawa paras yang normal, anda perlu memberi perhatian kepadanya, supaya dapat mencegah kerosakan selanjutnya kepada buah pinggang anda.

Jika tahap creatinine meningkat disebabkan oleh faktor penyakit, anda juga boleh menterbalikkannya selagi ianya tidak melalui terlalu banyak daripada paras normal. Sama seperti yang kami sebutkan pada awal, peringkat creatinine 1.39 ianya hanyalah lebih paras normal 1.3, jadi rawatan yang tepat pada masanya boleh mengurangkan ia kepada 1.02 dalam. Baginya, jika anda seorang yang mempunyai tahap tinggi creatinine, Jangan takut, hanya pergi ke hospital biasa dan mencari sebab-sebab asas, kemudian mengambil langkah-langkah yang sesuai mengikut keadaan anda sendiri, anda boleh mengawal lambat laun.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: