2018年8月22日星期三

Mengapa tidak doktor memberi FSGS pesakit Endoxan

Endoxan, dikenali sebagai Cyclophosphamide, adalah sejenis ubat yang digunakan untuk merawat pelbagai penyakit buah pinggang, sudah tentu termasuk FSGS. Tetapi Adakah anda tahu mengapa doktor akan memberi anda ubat ini?
Endoxan adalah sejenis ubat yang dikenali sebagai agen sitotoksik. Ianya sangat berguna dalam rawatan kanser tertentu dan gangguan sistem imun.
Bagaimana ubat ini berfungsi untuk merawat FSGS?
Sebenarnya, FSGS adalah sejenis gangguan imun. Akibat imuniti yang rendah atau disfungsi imun, Kompleks imun secara besar-besaran akan membentuk dan mendapatkan dimasukkan ke sel-sel epitelium buah pinggang. Untuk menghapuskan bahan-bahan asing tersebut, tindak balas keradangan akan boleh terdorong, menyebabkan kerosakan kepada buah pinggang sel dan tisu.
Dalam merawat penyakit buah pinggang ini, Endoxan boleh ditetapkan untuk menyekat response imun yang berlebihan dan mengawal gejala-gejala seperti protein dalam air kencing, bengkak, dan sebagainya. Selepas mengambil ubat ini, gejala-gejala boleh lega tidak lama lagi. Malangnya, di bawah rawatan gejala ini, penyakit ini sering relapses dengan mudah.
Yang lebih buruk, ubat boleh menyebabkan kesan sampingan termasuk loya, muntah, keguguran rambut, ruam kulit, jangkitan, dan sebagainya.

Bagi merawat penyakit buah pinggang imun seperti FSGS pada dasarnya dari punca, hanya mengambil ubat-ubatan seperti Endoxan yang tidak mencukupi, pesakit dicadangkan untuk mengambil terapi yang sistematik yang boleh bekerja bukan sahaja menghapuskan gejala-gejala atau komplikasi, tetapi juga memulihkan dalam ginjal berfungsi dan mengawal keseluruhan sistem imun. Hanya dengan cara ini, pesakit boleh menjangkakan kesan penyembuhan terbaik. Untuk maklumat lanjut, anda boleh menghantar e-mel kepada kami.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: