2018年8月18日星期六

Apakah faktor-faktor yang akan mempengaruhi tahap Creatinine dalam penyakit buah pinggang

Apa faktor akan menjejaskan tahap creatinine dalam penyakit buah pinggang? Sebenarnya, walaupun orang-orang sihat akan mempunyai tahap creatinine berbeza kerana banyak sebab, kerana terdapat banyak faktor boleh menjejaskan ia.
Apakah tahap normal creatinine
Tahap biasa creatinine dalam darah adalah kira-kira 0.6-1.2 miligram (mg) setiap deciliter (dL) khas buat lelaki dewasa dan 0.5 untuk 1.1 miligram setiap deciliter dengan wanita dewasa.
Otot dewasa muda atau pertengahan mungkin mempunyai lebih banyak creatinine dalam darah mereka daripada norma bagi populasi umum. Orang-orang tua, di sisi lain, mungkin mempunyai kurang creatinine dalam darah mereka daripada norma. Bayi mempunyai tahap normal tentang pembangunan 0.2 atau lebih, bergantung kepada otot mereka. Orang ramai yang seimbang, kehilangan severeweight, dan penyakit-penyakit lama, otot massa cenderung berkurangan dari masa ke masa dan, oleh yang demikian, tahap creatinine mungkin lebih rendah daripada jangkaan untuk usia mereka.
Apa faktor akan menjejaskan tahap creatinine?
Dari itu kita tahu bahawa empat yang berlainan jantina, umur dan pergerakan boleh menjejaskan tahap creatinine. Cuma makanan dan ubat-ubatan yang mereka ambil akan mempengaruhi ia. Di samping itu, penyakit seperti penyakit sejuk, jangkitan dan buah pinggang juga akan menjejaskan tahap creatinine.
Bagaimana untuk menurunkan tahap tinggi creatinine?

Seperti yang kita semua tahu bahawa banyak faktor yang boleh meningkatkan tahap creatinine, jadi apabila anda mengambil langkah-langkah untuk mengurangkan ia, anda perlu tahu ia adalah sebab-sebab asas terlebih dahulu. Jika anda tidak tahu mengapa tahap creatinne anda menjadi tinggi, anda boleh meninggalkan mesej kepada kami, kami akan sedaya upaya untuk membantu anda.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: