2018年10月3日星期三

Saya akan mengambil telur dalam keadaan penyakit buah pinggang peringkat akhir

Dalam keadaan penyakit ginjal tahap akhir (ESRD), pesakit akan mempunyai begitu banyak batasan dalam pemakanan dan kehidupan seharian. Sementara itu, pesakit yang tertanya-tanya akan mereka mengambil telur dalam keadaan penyakit buah pinggang peringkat akhir.
Di akhir peringkat penyakit pesakit yang tidak akan memulakan dialisis, mereka hanya dibenarkan untuk mengambil jumlah tertentu dari putih telur. Dialisis pesakit mungkin perlu mengambil sedikit lebih banyak telur putih. Walau bagaimanapun, penyakit buah pinggang peringkat akhir telah tidak mengambil kuning telur kerana ianya kaya dengan fosforus dan kolesterol.
Lazimnya bercakap, produk sisa protein akan disingkirkan daripada badan oleh buah pinggang terutamanya. Iaitu, terlalu banyak pengambilan protein akan menjejaskan buah pinggang. Manakala, protein adalah satu perkara yang perlu bagi para pesakit untuk mengekalkan aktiviti kehidupan asas, oleh yang demikian, pesakit mesti mengambil protein beberapa tetapi tidak lebih untuk memenuhi permintaan yang hidup.

Selain itu, para pesakit yang berbeza perlu makan pelbagai jumlah protein akibat yang berbeza dengan keadaan penyakit. Sementara itu, pesakit sepatutnya mengambil satu rawatan berkesan untuk memperbaiki fungsi buah pinggang.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: