2018年10月7日星期日

Bagaimana untuk memasak bagi ibu saya dalam penyakit buah pinggang peringkat akhir

"Bagaimana untuk masak untuk ibu saya dalam peringkat akhir penyakit?" Ramai pesakit tanya saya pelan diet seperti ini. Walau bagaimanapun, kepada pesakit-pesakit lain, pesakit akan mempunyai pelan diet pelbagai akibat yang berbeza dengan keadaan penyakit.
Bagi ESRD (akhir peringkat buah pinggang penyakit) pesakit buah pinggang yang telah rosak dengan begitu teruk bahawa ia boleh tidak berusaha secukupnya untuk membolehkan lebihan air, toksin dan bahan buangan dari badan lagi. Dalam kes ini, pesakit akan mengalami banyak penyakit dan juga meningkat risiko kehidupan. Justeru, pesakit perlu mengambil diet yang betul supaya bukan sahaja melambatkan kerosakan buah pinggang, tetapi juga mengelakkan beberapa gejala yang serius.
Dalam situasi ini, jika pesakit tidak mempunyai dialisis, mereka mesti mematuhi prinsip "garam yang rendah, rendah lemak, rendah protein, rendah-fosforus, kalium rendah, vitamin yang tinggi dan lain-lain" ketat. Di samping itu, jika pesakit juga mempunyai bengkak, penurunan atau hentian pengeluaran air kencing, Silah hadkan pengambilan air. Jika pesakit mempunyai masalah dengan tekanan darah tinggi, mereka perlu lebih makan garam tiada.

Tetapi sebaik sahaja pesakit di peringkat akhir penyakit mula dialisis, mereka tidak perlu untuk mengikuti pelan diet grimly. Walaupun begitu, pesakit akan lebih baik tidak untuk mengambil makanan yang mengandungi tinggi fosforus, kalium, garam, dan sebagainya.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: