2014年10月26日星期日

Bagaimana kita harus mengawal nilai kreatinin meningkat dalam makanan?

Kreatinin tinggi dan diet mempunyai banyak hubungan, pola makan yang salah boleh membawa kepada peningkatan kreatinin, peningkatan kreatinin akan menyebabkan ubat tidak sesuai, maka nilai kreatinin yang tinggi pada pesakit keperluan diet memperhatikan? 1, kreatinin tidak boleh makan kalium yang tinggi makanan tinggi kandungan kalium makanan yang lazim dibahagikan kepada kategori:
Kandungan kalium per 100 gram makanan di lebih daripada 250 miligram makanan biasa: kubis, rogol, bayam. 2 setiap 100 gram makanan dalam mg 150-250 kandungan kalium makanan yang lazim: Hijau kandungan 3 kalium per 100 gram lobak makanan, kubis Cina, kubis, daun saderi, daun bawang, jeruk, dan lain-lain 150 miligram atau makanan yang kurang biasa: bawang, labu, tembikai, terung, tembikai, epal, pear, nanas dan sebagainya.
2, kreatinin tidak boleh makan makanan berprotein tinggi yang tinggi: bekalan daripada jumlah kandungan protein yang tidak melebihi 20-30 gram sehari, termasuk tanaman makanan pokok dalam jumlah protein yang terkandung.
3, pesakit tidak boleh makan nilai kreatinin tinggi barangan masin, jadi anda perlu menyimpan diet rendah garam, iaitu, jumlah pengambilan harian garam tidak lebih daripada 3 g.
4, kreatinin tinggi tidak boleh makan makanan yang tinggi fosforus: makanan fosforus yang tinggi adalah air, sisa haiwan, bijan, kacang tanah, walnut, madu, kuning telur, teh dan beberapa buah-buahan kering.
5, kreatinin tinggi tidak boleh makan makanan lemak tinggi. Jadi bagaimana kita boleh mengawal makanan yang tidak tinggi lemak itu harus mencatat dua perkara berikut:
1 minyak sayuran mengandungi kurang asid lemak tepu yang disukai.

2 harus meletakkan sedikit minyak masak, kita tidak boleh makan goreng, goreng dan makanan berminyak.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: