2014年10月26日星期日

Indeks kreatinin

Kreatinin A mengedit seksyen ini
Kreatinin adalah produk metabolisme otot dalam tubuh manusia. Setiap metabolisme otot 20g boleh menghasilkan kreatinin 1 mg.
Kreatinin terutama dikeluarkan oleh penapisan glomerular, kreatinin serum dari luaran dan dalaman dua dalam. Kreatinin eksogen adalah produk daging dalam metabolisme tubuh. Kreatinin endogen adalah produk hasil metabolisme dalam tisu otot dalam vivo. Apabila pengambilan daging stabil, metabolisme otot badan tidak berubah, generasi kreatinin akan relatif konstan.
2 indeks kreatinin mengedit seksyen ini
Termasuk kreatinin serum, kreatinin (Cr) dan air kencing kreatinin, serum kreatinin (Cr) adalah satu petunjuk penting pada fungsi buah pinggang, kreatinin dalam darah meningkat kerosakan buah pinggang min. Terutama dari darah melalui air kencing kreatinin glomerular penapisan dikumuhkan dalam kreatinin air kencing. Petua patologi pengurangan: kegagalan buah pinggang akut dan kronik dan kegagalan jantung kongestif yang teruk, atrofi otot dan sebagainya.
2.1 kreatinin serum (Cr)
Merupakan petunjuk penting dalam fungsi buah pinggang, kreatinin dalam darah meningkat bermakna kerosakan buah pinggang.
53-106μ [Rujukan] lelaki moi / L, wanita 44-97μmol / L
[Kepentingan klinikal] patologis meningkatnya creatinine menandakan ① mengurangkan perkumuhan buah pinggang, menunjukkan: kegagalan buah pinggang, uremia, kegagalan jantung kongestif yang teruk; ② kreatinin badan menghasilkan Petua berlebihan: gigantisme, acromegaly.
[Keperluan Pengujian] 12 jam puasa darah vena.
2.2 kencing kreatinin
Terutama dari darah selepas penapisan glomerular dikumuhkan dalam kreatinin air kencing.
[Rujukan] 8,4-1 3.25mmol / 24-jam air kencing
[The klinikal penting] patologi mengurangkan Petua: kegagalan akut dan kronik buah pinggang dan kegagalan jantung kongestif yang teruk, atrofi otot dan sebagainya.

[Keperluan Pengujian] spesimen air kencing daripada 24 jam.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: