2014年10月8日星期三

Punca dan tanda-tanda lazim dilihat buah pinggang polisistik

Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, kadar kejadian buah pinggang polisistik meningkat secara beransur-ansur, supaya lebih ramai orang mengambil berat tentang ia dan mereka mahu tahu punca-punca buah pinggang polisistik. Sebenarnya, punca-punca itu adalah kompleks dan ia adalah sukar untuk menyembuhkannya. Apatah lagi, ia adalah mudah untuk muncul semula. Jika anda mengetahui lebih lanjut mengenai ilmu sebab-sebab dan boleh menerima rawatan tepat pada masanya, anda boleh memulihkan lambat laun. Sekarang kita akan memperkenalkan patogenesis itu.
1. Keturunan. Kebanyakan pesakit buah pinggang polisistik mendapat penyakit ini kerana keturunan.
2. Gene mutasi. Terdapat SONE pesakit buah pinggang polisistik, yang mendapat penyakit ini bukan sahaja kerana keturunan tetapi juga pembangunan yang tidak matang sejak lahir, bagaimanapun, mereka mendapatkannya kerana gen mutasi apabila ia hanya satu embrio.
3. Toksin. Toksin boleh merosakkan pelbagai tisu sel dan organ-organ, dan kemudian penyakit mungkin berlaku, atau mengancam kehidupan kita. Jadi, kita katakan ini juga merupakan sebab utama menyebabkan mutasi gen dan aplasia kongenital.
4. Pelbagai jangkitan. Jangkitan boleh membuat perubahan persekitaran badan dan menjadikan persekitaran yang baik ini adalah manfaat untuk pembangunan sista gen ini. Biasa jangkitan dilihat mengandungi jangkitan saluran pernafasan (sejuk dimasukkan), jangkitan saluran kencing, jangkitan saluran gastrousus, jangkitan kulit, jangkitan trauma dan sebagainya. Tiada jangkitan bakteria perkara atau jangkitan virus kedua-duanya boleh membuat pengaruh yang besar pada sista.
Bahaya buah pinggang polisistik amat besar dan ia boleh merosakkan struktur buah pinggang dan fungsi buah pinggang lambat laun. Jika ia tidak boleh dianggap tepat pada masanya, ia boleh menyebabkan lewat peringkat kegagalan buah pinggang. Jadi ia menjadi lebih dan lebih penting untuk kita mengetahui lebih lanjut mengenai ilmu gejala untuk merawat ia seawal yang mungkin.
Biasa gejala dilihat buah pinggang polisistik
Sakit 1. kepada rantau buah pinggang.
Ini adalah gejala penting buah pinggang polisistik. Kesakitan akan dipergiatkan kerana aktiviti fizikal, masa yang lama berjalan atau duduk dan boleh mengurangkan selepas berehat. Pendarahan dalam buah pinggang atau pergerakan batu buah pinggang juga punca-punca sakit yang tajam secara tiba-tiba.
2. bengkak Renal.
Sebahagian besar daripada kedua-dua buah pinggang mungkin berbeza dan ia mempunyai kemungkinan untuk menduduki rongga abdomen keseluruhan. Banyak sista adalah di permukaan buah pinggang dan menjadikannya sags dan puncak.
3. tekanan darah tinggi.
Sebelum kreatinin serum menjadi tinggi, separuh daripada pesakit buah pinggang polisistik boleh mendapat tekanan darah tinggi. Fenomena ini berkait rapat dengan sista menindas tisu buah pinggang.
4. air kencing Darah.

Separuh daripada mereka boleh mendapatkan air kencing darah yang boleh dilihat melalui mikroskop dan mereka mungkin mempunyai air kencing darah datang tiba-tiba yang boleh dilihat dengan mata kasar. Jika buah pinggang yang dijangkiti, akan mempunyai pyuria jelas dan air kencing darah akan menjadi lebih teruk.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: