2014年10月26日星期日

serum kreatinin yang normal

Memeriksa fungsi buah pinggang dan serum kreatinin adalah petunjuk yang paling biasa digunakan. Serum kreatinin biasa mengukur setiap hospital tidak sama, dalam kriteria serum kreatinin umum biasa: 44-133umol / L, apabila serum kreatinin melebihi 133umol / L bermakna kecederaan buah pinggang, mempunyai kekurangan buah pinggang, kegagalan buah pinggang. (133umol / L atau lebih tempoh kecederaan radang, 186umol / L untuk tempoh kecederaan buah pinggang, 451umol / L untuk kegagalan buah pinggang).
Angka normal
Lelaki: 44-133umol / L
Perempuan: 70-108umol / L
Pediatrik: 25 ~ 69umol / L.
Nilai kreatinin yang lebih tinggi daripada biasa disebut kreatinin, kreatinin, termasuk kreatinin serum kreatinin dan air kencing, tetapi kreatinin ukuran yang lebih bermakna fungsi buah pinggang. Jadi secara umum ia merujuk kepada kreatinin tinggi serum kreatinin yang lebih tinggi. Serum kreatinin biasa mengukur setiap hospital tidak sama, dalam kriteria serum kreatinin umum biasa: 44-133umol / L, apabila serum kreatinin melebihi 133umol / L bermakna kecederaan buah pinggang, mempunyai kekurangan buah pinggang, kegagalan buah pinggang. (133umol / L atau lebih tempoh kecederaan radang, 186umol / L untuk tempoh kecederaan buah pinggang, 451umol / L untuk kegagalan buah pinggang).
Serum kreatinin Normal: Lelaki 44-133umol / L (0.8 ~ 1.2mg / dL)
2 Nilai Penyebab tinggi
Perubahan dalam kepekatan kreatinin serum terutamanya oleh kapasiti penapisan glomerular (GFR) untuk membuat keputusan. Kapasiti penapisan menurun, kadar kreatinin. Kebanyakan serum kreatinin tinggi daripada kerosakan buah pinggang yang normal, kreatinin serum lebih tepat dapat mencerminkan situasi kemerosotan buah pinggang bukan indikator sensitif. Oleh kerana kadar penapisan glomerular turun kepada 1/3 daripada biasa, serum kreatinin meningkat dengan ketara. Artinya, kerana buah pinggang kemampuan metabolisme manusia, apabila kerosakan buah pinggang umumnya ketidakselesaan kurang jelas, sehingga banyak orang ketika mual sebenar, muntah-muntah, pening, sebenarnya, telah ginjal terluka parah, kreatinin serum pada masa ini juga mula meningkat dengan ketara .
3 penyebab bernilai rendah

Penerangan fungsi buah pinggang pada pesakit dengan serum kreatinin yang lebih tinggi apabila ada masalah, keupayaan buah pinggang menurun sisa metabolisme, beberapa badan daripada toksin berbahaya yang biasanya tidak dikeluarkan, maka apa yang bertentangan dengan rendah serum kreatinin sebab? Serum kreatinin rendah disebabkan oleh buah pinggang yang melanggar berbagai sebab, phenotype pertama gangguan sel-sel buah pinggang intrinsik berubah, pembentukan perubahan patologi, merangsang fibroblas buah pinggang menjadi myofibroblasts ditukar, dan pada masa yang sama pelanggaran dan merangsang tisu yang melekat normal buah pinggang, kejadian penyakit yang sama, sehingga membentuk buah pinggang dari titik ke bidang, dari tempatan ke global, memperluas penyebaran jenis proses pengujaan untuk memasuki tempoh kecederaan kualiti peranti (iaitu ginjal masa injury) , kali ini disebabkan oleh kerosakan buah pinggang yang terus menerus, yang mengeluarkan fungsi sisa menurun, menyebabkan pengumpulan kreatinin toksin di dalam badan, yang muncul dalam kreatinin darah, nitrogen urea darah meningkat, penurunan kreatinin air kencing, kadar penapisan buah pinggang menurun. Pada masa yang sama pesakit akan mempunyai tekanan darah tinggi, tingkat tinggi bengkak dan gejala-gejala lain di tempat lain di dalam badan.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: