2014年10月23日星期四

Sama ada sakit kepala saraf mungkin disebabkan oleh nefritis?

Satu, sakit kepala saraf

Terlibat secara langsung dengan rangsangan saraf atau penguncupan refleks yang disebabkan oleh kekejangan vaskular, iskemia membawa kepada sakit kepala.

Yang :( 1) trigeminal neuralgia, saraf trigeminal di rantau ini datang tiba-tiba, sakit berulang, dibahagikan kepada dua utama menengah. Punca utama tidak diketahui, biasanya disebabkan oleh tumor sekunder, kecacatan vaskular, kecacatan tengkorak, karsinoma nasofarinks, arachnoiditis, kecederaan otak trauma, sklerosis berbilang dan sebab-sebab lain, terutamanya dalam orang tua.

Klinikal, air mata kawasan trigeminal, kuasa, memotong, membakar, sakit seperti jarum, beberapa saat pada 1 - 2 minit, ia akan menyebabkan kesakitan apabila kekejangan hemifacial, dan beberapa titik pencetus muka, kemudian sentuh menimbulkan. Selalunya kerana mengunyah, berus gigi, basuh muka, bercakap, dan lain-lain teraruh. Ipsilateral muka mungkin kasar, kening jarang.

(2) neuralgia berhubung dgn hujung, sakit datang tiba-tiba di belakang, bantal yang besar dengan kelembutan saraf kecil, radiasi di kepala, adalah simetri.
Kedua, makan lebih buah-buahan dan sayur-sayuran, mengekalkan mood yang baik, tidur yang baik, senaman, basuh rambut anda kering selepas musim sejuk memakai topi, makan tablet kompaun croissant apabila sakit

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: