2014年10月14日星期二

Enam Isyarat untuk Nefritis

Kebanyakan buah pinggang kronik penyakit mempunyai jarang mempunyai isyarat pada peringkat awal, atau isyarat tidak adalah jelas untuk melihat oleh orang-orang, jadi, dalam kehidupan setiap hari jika anda mempunyai tanda-tanda yang disenaraikan, mereka mungkin menjadi isyarat untuk nefritis, jadi sila segera pergi berjumpa doktor.
1. Cirit-birit, muntah dan kurang selera makan
Cirit-birit, muntah dan kurang selera makan adalah gejala biasa di peringkat awal penyakit buah pinggang, dan mereka dengan mudah dikelirukan dengan penyakit sistem penghadaman. Jadi, apabila orang-orang tua mempunyai gejala-gejala di atas, mereka harus cecair tepat pada masanya dan mempunyai ujian yang berkaitan, untuk memastikan sama ada tanda-tanda yang berkaitan dengan buah pinggang.
2. Sakit belakang
Dalam kehidupan moden, kerana kerja-kerja yang sibuk, letih masa, lama menghadapi kerja komputer dan gejala-gejala lain, ramai orang yang lebih kurang mempunyai fenomena yang sakit belakang. Sakit belakang juga merupakan tanda-tanda awal penyakit buah pinggang, contohnya, dalam nefritis, kerana penindasan pembesaran buah pinggang akan menyebabkan sakit belakang.
3. Edema
Buah pinggang adalah organ penting dalam metabolisme air, jadi edema biasanya masalah buah pinggang, terutamanya pada waktu pagi, jika terdapat edema kelopak mata, muka edema, punggung kaki dan edema edema sistemik, maka mereka adalah mencadangkan bahawa fungsi buah pinggang mungkin tidak normal.
4 Anemia
Yang kurang erythropoietin dihasilkan oleh buah pinggang akan membawa anemia buah pinggang. Oleh itu, apabila terdapat tanda-tanda anemia, anda perlu membayar perhatian yang lebih kepada penyakit buah pinggang kronik.
5. tekanan darah yang ditinggikan
Tekanan darah tinggi termasuk tekanan darah tinggi rendah dan menengah. Jadi, apabila terdapat tekanan darah tinggi atau tekanan darah tidak dapat dikawal untuk masa yang lama, terutama untuk anak-anak muda, perlu berhati-hati untuk masalah buah pinggang.
6 Malam-uria

Fungsi utama buah pinggang adalah untuk menghasilkan air kencing dan menunaikan sisa. Jadi, apabila terdapat keabnormalan pengencingan termasuk peningkatan kekerapan membuang air kecil, jumlah air kencing meningkat atau menurun, terutamanya malam-uria meningkat, atau kesukaran membuang air kecil, buih air kencing, air kencing warna mendalam, anda perlu berhati-hati dalam penyakit buah pinggang.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: