2014年10月23日星期四

Nefritis kronik adalah disebabkan oleh apa?

Teraruh sebab nefritis kronik: 1, jumlah darah yang rendah:
Pesakit Uremic kerana sekatan yang teruk natrium dan air, digabungkan dengan diuretik, mengurangkan penyerapan semula natrium tiub, menyebabkan dehidrasi, menyebabkan hypovolemia, kadar penapisan glomerular, buah pinggang fungsi kerosakan yang lebih teruk, jika sesuai, untuk menambah jumlah , akan membolehkan gejala bertambah baik.
2, tekanan darah tinggi:
Pesakit Uremic kerana pelbagai sebab, peningkatan mendadak dalam tekanan darah, fungsi buah pinggang terjejas akan meningkat, sehingga tekanan darah dikekalkan pada tahap yang sesuai, untuk mencapai kedua-dua tanggungjawab dan memastikan tahap tertentu kadar penapisan buah pinggang, melambatkan perkembangan penyakit buah pinggang.
3, pengambilan protein yang berlebihan:
Pesakit Uremic kandungan protein dalam makanan, kandungan BUN dan tahap kerosakan buah pinggang telah selari Oleh itu, pengambilan protein perlu berdasarkan fungsi buah pinggang untuk menentukan . 5, asidosis: CO2-CP apabila pesakit adalah kurang daripada 18mmol / L, selain memberi ubat-ubatan asas, aktif mencari faktor asidosis memburukkan dikeluarkan, boleh mengurangkan gejala uremia.
4, ketidakseimbangan elektrolit:
Pesakit Uremic sering mempunyai kalsium darah rendah, tinggi fosforus, kalsium pemendapan di dalam buah pinggang, menyebabkan kemerosotan yang berterusan fungsi buah pinggang. Juga disebabkan pengambilan yang tidak mencukupi kalium, diuretik, hypokalemia sering dilihat, perlu ditangani, atau akan menyebabkan akibat yang serius.
5, penggunaan dadah nephrotoxic:
Apabila buah pinggang tertangguh perkumuhan dadah, mudah berkumpul dalam darah dan tisu, menyebabkan kerosakan buah pinggang, penggunaan ubat-ubatan ini memburukkan disfungsi buah pinggang boleh dianggap dadah teraruh.
6, penyakit sistemik:
Uremia kronik yang disebabkan oleh kerosakan buah pinggang mungkin rendah atau menengah untuk penyakit tertentu atau menjadi penyakit sistemik seperti penyakit penghubung tisu, penyakit metabolik, penyakit kardiovaskular dan lain-lain, yang disebabkan oleh penyakit tersebut di atas seperti uremia, atau kerana penyakit-penyakit ini meningkat, jadi rawatan yang tepat pada masanya dan betul ini penyakit utama boleh mendapatkan sedikit keadaan uremic bertambah baik atau pulih sepenuhnya.
7, jangkitan:
Pesakit Uremic kerana pelbagai kesan toksin, ketahanan badan yang lemah, menurun fungsi imun, rumit oleh jangkitan sistemik, tidak dapat tidak memburukkan lagi kerosakan buah pinggang. Oleh itu, kemerosotan mendadak fungsi buah pinggang pada pesakit dengan uremia, demam yang tidak dapat dijelaskan yang pyuria orang dan mempunyai jangkitan mudah serentak penyakit utama, perlu diberikan, jika ia didapati tidak aktif selepas rawatan gejala kawalan jangkitan uremic mengurangkan, malah uremic melegakan keadaan.
8, saluran kencing halangan:

Dalam masa atas halangan saluran kencing selepas tekanan meningkat, refluks air kencing, menyebabkan kerosakan buah pinggang, uremia halangan teruk pesakit jika ada sebab segera menghapuskan halangan itu, fungsi buah pinggang mungkin mempunyai darjah yang berbeza penambahbaikan.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: