2017年11月10日星期五

Peningkatan Post Creatine Level Derma Ginjal

41 yo lelaki, mendermakan buah pinggang kepada ibu saya hampir sampai pada satu tahun sekarang. Rasa baik, tidak ada masalah, begitu juga Ibu. Walau bagaimanapun ..... Tahap Creatinine saya (CL) sebelum derma adalah 1.0. Derma pasca dua bulan: 1.8, Enam bulan: 1.4, Tujuh bulan (disebabkan oleh sakit belakang dada / sakit): 1.6. Pasukan ahli bedah keluar Barat memberitahu saya maju dan cukup banyak untuk sisa hidup saya, baseline baru saya CL akan berada di sekitar kisaran 1.8. Saya baik-baik saja dengan itu jika itu setara dengan kursus tetapi nefrologi saya (saya tinggal di Pantai Timur dan memutuskan untuk mula melihat satu) mengatakan dalam pengalamannya, dia tidak pernah melihat atau mendengar seseorang yang mengharapkan untuk mempunyai baseline CL baru derma pasca tinggi. Ya betul betul setelah pembedahan tentu saja tetapi ia harus turun kembali ke dalam tahap normal katanya. ada idea? Tidak lama kemudian, dan saya rasa untuk sekadar fikiran saya lebih daripada apa-apa tetapi saya ingin mendapatkan darah saya ditarik pada asas yang lebih kerap sekarang hanya untuk melihat tahap apa. Apakah cabutan biasa, setiap 6 bulan? 1x setahun? Akhirnya, ada tanda-tanda amaran untuk melihat yang mungkin menunjukkan buah pinggang yang satu ini mula gagal (gaya hidup saya: tidak berlebihan, bukan perokok, peminum alkohol sosial (wain), minum banyak air dan bersenam sedikit) ?
Saya mendapati ia menarik (dan sedikit mengenai) bahawa penderma tidak mendapat tahap creatinine mereka diperiksa setiap tahun. Adakah terdapat sebab mengapa anda tidak mempunyai fizikal tahunan dengan doktor anda? jika pusat pemindahan menghantar anda peringatan akan mempengaruhi keputusan anda untuk memastikan ia diperiksa atau jika mereka memberi anda pemeriksaan darah setiap tahun akan membantu?
Sebagai penderma saudara, saya sangat berhati-hati tentang mempunyai creatinine saya (antara paras darah dan BP lain) yang diperiksa kerana saya mempunyai penyakit buah pinggang dalam keluarga saya. Saya tertanya-tanya sama ada penyelaras susulan pemindahan melakukan cukup untuk mendidik penderma tentang kepentingan penjagaan susulan.

Akan senang mendengar bagaimana kreatinin anda sejak menyumbangkan kepada abang anda. Sentiasa suka mendengar kemas kini anda.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: