2017年11月22日星期三

6 Home Remedies Untuk Kurangkan Tahap Creatinine Tinggi

Apa-apa pun di atas yang terlalu tinggi untuk badan dan ia sentiasa lebih baik untuk memilih ubat semulajadi yang menyembuhkan masalah semata-mata seperti ubat-ubatan farmaseutikal tetapi tanpa kesan sampingan pada tekanan darah dan buah pinggang.
Berikut adalah 6 Home Remedies Untuk Kandungan Creatinin Tinggi Dalam Darah:
1. Perkara Yang Perlu Dihindari
Oleh kerana tahap creatinine yang tinggi dalam darah menjejaskan buah pinggang dan meningkatkan tekanan darah, anda harus mengehadkan pengambilan mineral yang sukar di buah pinggang dan meningkatkan tekanan darah.
Pertama, hadkan protein, pengambilan kafein dan alkohol dengan berunding dengan ahli diet supaya anda mengambil protein yang diperlukan untuk tubuh anda. Kedua, hadkan pengambilan natrium untuk memastikan BP normal.
Anda mesti mengelakkan makanan yang tinggi dalam kreatinin dengan apa-apa kos. Daging dan ikan mesti diberikan atau terhad kepada satu hidangan seminggu jika anda mahu mengurangkan tahap kreatinin dalam badan anda.
Elakkan latihan yang berat seperti berjalan, bermain permainan bola dan sebagainya kerana latihan berat mencetuskan penukaran pesat kreatinin ke kreatinin. Yoga, jogging dan berenang adalah latihan yang selamat. Mereka sebenarnya membantu mencegah pembentukan kreatinin.
2. Perkara Yang Perlu Diisi Dalam Kehidupan Harian Anda
Untuk mengelakkan kreatinin tambahan dan mencegah lebih banyak daripada membentuk, anda perlu minum sebanyak mungkin air dan makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran seperti timun, salad, bawang, wortel, kubis, cranberry dan pucuk. Termasuk di dalam diet harian anda beberapa barang makanan yang mengandungi serat dan omega-3 asid lemak dalam kuantiti yang tinggi.
3. Chamomile Tea
Selain daripada perubahan gaya hidup umum di atas terdapat beberapa ubat rumah tertentu yang pasti akan mengurangkan tahap kreatinin dalam darah dan teh chamomile adalah salah satu daripada mereka. Apa yang perlu anda lakukan ialah menambah 3 sendok teh bunga chamomile kering dalam teh anda dan biarkan ia berehat selama 5 minit sebelum meminumnya. Minum 2-3 cawan teh chamomile setiap hari.
4. Stinging Nettle
Ini adalah tumbuhan genus Urtica yang mempunyai harta pemurnian. Ia membersihkan darah dan bertindak sebagai antioksidan juga dan meningkatkan sistem imun pada masa yang sama. Prosesnya mudah. Tambahkan 3 sendok teh jelatang kering di setengah gelas air panas dan biarkan ia berehat selama 10 minit sebelum menerkam dan minum air. Rujuk doktor anda sebelum mencuba ubat ini kerana ia boleh menjejaskan tekanan darah dan mengganggu fungsi diabetes dan ubat diuretik.
5. Dandelion Roots
Dandelion adalah herba yang sangat sihat. Ia membantu melegakan masalah buah pinggang dengan membuang toksin dan mengurangkan pembengkakan akibat pengekalan air. Anda perlu menambah hanya 1 sudu besar serbuk dandelion kering di setengah gelas air panas dan biarkan selama 10 minit sebelum menerkam dan meminum air. Mempunyai ini setiap hari selama satu atau dua minggu dan paras kreatinin anda akan kembali normal. Walau bagaimanapun, anda perlu berunding dengan doktor sebelum mencuba ubat ini juga.
6. Kayu manis

Ciri-ciri diuretik dalam kayu manis membantu menangani masalah buah pinggang dan mengawal paras gula darah. Sertakan kayu manis dalam diet harian anda dalam kuantiti yang sangat kecil untuk menghilangkan masalah buah pinggang. Walau bagaimanapun, lebih daripada separuh sudu kayu manis sehari boleh memberi kesan buruk.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: