2017年11月22日星期三

Apa yang boleh menyebabkan Tahap Creatinine meningkat?

Apa yang boleh menyebabkan Creatinine meningkat?
Jadi, apa yang boleh menyebabkan kreatinin tinggi dalam manusia? Gangguan buah pinggang sering mengakibatkan tahap kreatinin lebih tinggi daripada biasa. Penapis buah pinggang sisa dari darah, jadi apabila kerosakan ginjal berlaku, kreatinin dan produk sisa lain membina dalam badan. Contoh-contoh gangguan buah pinggang yang membawa kepada tahap kreatinin yang tinggi termasuk nekrosis tiub akut, glomerulonephritis, kegagalan buah pinggang, pyelonephritis (jangkitan ginjal) dan mengurangkan aliran darah ke buah pinggang.
Keadaan lain juga membawa kepada kadar kreatinin yang tinggi dalam darah. Dehidrasi, kejutan, dan kegagalan jantung kongestif mengurangkan jumlah aliran darah ke buah pinggang dan menghalang organ-organ penting ini daripada melaksanakan fungsi mereka. Contoh-contoh keadaan lain yang membawa kepada kreatinin serum yang tinggi termasuk neuropati diabetik, rhabdomyolysis, distrofi otot, preeklampsia, dan eklampsia.
Memesan Ujian
Doktor memerintahkan ujian kreatinin apabila pesakit mengalami tanda-tanda dan gejala gangguan buah pinggang. Tanda-tanda dan gejala-gejala ini termasuk air kencing berbusa atau berdarah, keletihan, selera makan yang kurang, kurang tumpuan, kesukaran tidur, air kencing berwarna kopi, bengkak atau bengkak pada muka, paha, pergelangan kaki, pergelangan tangan dan perut, mengurangkan pengeluaran air kencing, (pertengahan belakang), kesukaran membuang air kecil, dan tekanan darah tinggi. Apabila tahap kreatinin meningkat, loya dan muntah boleh berlaku.
Merawat Tahap Creatinine Tinggi

Rawatan untuk tahap kreatinin yang tinggi bergantung kepada punca masalah. Jika gangguan buah pinggang ada, hemodialisis menapis darah dan menghilangkan produk sisa berbahaya. Semasa proses ini, mesin menapis darah dan mengembalikan darah bersih ke badan. Jika kreatinin tinggi adalah hasil diet yang tinggi dalam protein, diet rendah protein akan mengurangkan jumlah kreatinin dalam darah.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: