2014年12月18日星期四

Apakah gejala nefropati diabetes

Nefropati diabetes adalah satu sindrom nephrotic, menyebabkan kerosakan besar, apabila pesakit yang menghidap penyakit ini tidak tahu bila, apabila mereka sering mendapati diri mereka di kemudian hari, jadi diagnosis awal pengiktirafan nefropati diabetes menjadi sangat penting. untuk mengenal pasti diagnosis yang betul nefropati diabetes adalah perlu untuk mengenali gejala-gejala yang berbeza daripada pelbagai peringkat nefropati diabetes dalam tempoh yang berbeza, untuk mencapai perhatian dalam rawatan pemakanan nefropati diabetes. Di sini Aku menghakimi dari titik nefropati diabetes, mengikut perkembangan nefropati diabetes, asas nefropati diabetes semasa kursus ini menerangkan pelbagai gejala nefropati diabetes.
Diabetes nefropati mata hakim
1, sesetengah pesakit akan mengalami loya, muntah-muntah, ketidakselesaan perut. 4. tiada selera makan, penurunan berat badan, lemah. Sejak glukosa darah tidak dapat masuk ke sel-sel, sel-sel kerana kekurangan tenaga. Degupan jantung yang pantas, perlahan dan mendalam bernafas. Tinggi nilai-nilai ujian glukosa darah. Pesakit keputusan ujian air kencing adalah positif.
2 gejala, terdapat dikaitkan dahaga, pesakit akan terutamanya pesakit bahkan merasa haus untuk minum banyak air tidak berhasil. Air kencing supaya selepas badan air dikurangkan, apabila jumlah air badan dikurangkan dari 1 hingga 2%, pusat dahaga di dalam otak boleh menyebabkan kegembiraan dan minuman berfikir, akan menghasilkan dahaga melampau fenomena fisiologi.
3, umum gula darah yang tinggi pada pesakit dengan manifestasi yang paling menonjol ini adalah air kencing, kulit kering, dehidrasi. Air kencing bukan sahaja merujuk kepada jumlah air kencing meningkat, tetapi juga meningkatkan pengeluaran air kencing, 24 jam sehingga 20 kali, sehingga 2-3 liter air kencing dan juga sebanyak 10 liter. Malah lebih buih air kencing, air kencing kesan pucat, lekat. Polyuria disebabkan oleh gula darah tinggi, buah pinggang daripada ambang glukosa (8.9 ~ 10 mmol / l), ke dalam gula dan air kencing yang lebih, jadi kekerapan kencing dan meningkatkan pengeluaran air kencing.
Jika anda mengalami gejala-gejala ini, ia berkaitan dengan peperiksaan awal, diagnosis, dan rawatan yang disasarkan. Pemahaman yang lebih baik mengenai gejala nefropati diabetes, untuk mencapai yang lebih baik "Diagnosis awal dan rawatan," bagi meningkatkan lebih baik prognosis pesakit dengan nefropati diabetes!
Berdasarkan perkembangan nefropati diabetes
Nefropati diabetes adalah disebabkan oleh komplikasi buah pinggang kronik penyakit kencing manis. Pada nefropati diabetes terbahagi kepada lima zaman (I - tempoh Ⅴ), yang tidak berlaku dalam pesakit kencing manis peringkat awal dengan pelbagai (Ⅰ, Ⅱ, Ⅲ) penyakit buah pinggang apabila tiada gejala atau hanya manifestasi klinikal yang sederhana, seperti kelopak mata edema awal pagi dan sebagainya. Setelah nefropati diabetes gejala yang jelas, banyak telah memasuki peringkat akhir, banyak kesukaran untuk rawatan nefropati diabetes. Oleh itu, pengesanan awal dan rawatan awal dengan berkesan boleh mencegah kemerosotan perkembangan penyakit pesakit, mencegah pembangunan untuk menjadi kegagalan buah pinggang disebabkan diabetes, uremia, meningkatkan kualiti hidup di kalangan pesakit diabetes nefropati asasnya.
Berdasarkan perkembangan nefropati diabetes, gejala nefropati diabetes adalah berbeza:
1, proteinuria. Protein dalam nefropati diabetes adalah tanda pertama gejala. Nefropati diabetes awal, gejala kencing albumin hanya untuk proteinuria terpilih, keadaan ini berterusan selama bertahun-tahun. Dengan perkembangan nefropati diabetes pada pesakit dengan gejala proteinuria berterusan mula muncul, kadar penapisan glomerular menurun, tahap penyakit buah pinggang akan terus meningkat. Pada masa ini, sebilangan besar pesakit dengan protein nefropati diabetes, kadar penapisan glomerular bawah normal, semakin teruk kemajuan pesakit buah pinggang akan menjadi sukar dikawal, tidak lama lagi akan menjadi penyakit buah pinggang diabetes.
2, edema, dan sindrom nephrotic. Nefropati diabetes awal biasanya tidak edema; apabila 24 jam perkumuhan protein kencing dalam nefropati diabetes di kalangan pesakit yang lebih daripada tiga gram, edema berlaku. Setelah pesakit dengan edema sistemik penting, nefropati diabetes adalah keadaan penyakit yang kekal kemajuan. Diabetes nefropati gejala edema badan pesakit muncul orang sakit lebih daripada separuh daripadanya mungkin disebabkan nefropati diabetes kehilangan banyak protein dalam air kencing yang disebabkan oleh hypoalbuminemia masanya. Tempoh yang lebih lama daripada pesakit kencing manis dengan nefropati, nefropati diabetes disebabkan edema lebih komplikasi, di mana kira-kira 20% daripada pesakit kencing manis mempunyai sindrom nephrotic muncul.
3, tekanan darah tinggi. Tekanan darah tinggi di kalangan pesakit diabetes yang mempunyai penyakit buah pinggang adalah perkara biasa, ia adalah gejala lewat nefropati diabetes, proteinuria berterusan berlaku tempoh panjang nefropati diabetes pada pesakit dengan pelbagai gejala tekanan darah tinggi. Pada mulanya, hanya pesakit yang nefropati diabetes dalam tekanan darah selepas senaman; apabila terdapat protein dalam berterusan, peningkatan yang berterusan dalam tekanan darah dan banyak lagi. Tekanan darah tinggi pada pesakit dengan diabetes nefropati akan mempercepatkan kemerosotan fungsi buah pinggang kadar kemajuan, ia adalah kawalan yang berkesan tekanan darah tinggi pada pesakit dengan diabetes nefropati dari segi sangat penting.
4, kegagalan buah pinggang. Diabetes berlaku apabila kerosakan buah pinggang, yang merupakan satu proses penyakit progresif, akhirnya berkembang menjadi azotemia, uremia. Peringkat awal nefropati diabetes, untuk memenuhi keperluan barisan badan gula, glomerular kenaikan kadar penapisan, tahap darah nitrogen urea dan creatinine adalah normal. Setelah tubuh proteinuria berterusan, nitrogen urea darah dan kepekatan kreatinin dalam pesakit akan meningkat, dan dengan itu prestasi kekurangan buah pinggang, apabila tidak dikawal, pesakit dengan nefropati diabetes dan pembangunan lebih uremia dalam tempoh beberapa tahun.
5, anemia. Pesakit nefropati diabetes mempunyai azotemia ketara, mungkin mempunyai ringan kepada gejala anemia, terapi zat besi tidak berkesan sederhana. Gangguan Erythropoiesis disebabkan oleh anemia, yang mungkin menghadkan pesakit jangka panjang dengan nefropati diabetes diet protein, berlakunya azotemia berkaitan.
6, gejala-gejala lain. Dengan perkembangan nefropati diabetes, gejala retinopati boleh berlaku pada pesakit. Walaupun retinopati diabetes yang disebabkan oleh nefropati diabetes bukan, tetapi sering wujud bersama dengan nefropati diabetes. Di samping itu, sering disertai dengan pelbagai komplikasi gejala nefropati diabetes: kegagalan jantung dan komplikasi diabetes nefropati cystitis sering menjejaskan fungsi buah pinggang; ketoasidosis dan koma hyperosmolar dengan kegagalan peredaran darah, pesakit dengan nefropati diabetes juga kegagalan buah pinggang akut, dan sebagainya.
Asas semasa nefropati diabetes
Fasa pertama nefropati diabetes ada tanda-tanda yang jelas, tetapi ujian fungsi buah pinggang boleh didapati dalam kadar penapisan glomerular meningkat.
Fasa kedua nefropati diabetes, pesakit masih tidak menunjukkan sebarang gejala yang jelas, kencing kadar perkumuhan albumin dalam keadaan rehat adalah normal, iaitu <20 mikrogram / min, menjalankan tekanan albumin kencing kadar perkumuhan apabila meningkat. Dalam tempoh ini, pesakit mungkin kadar penapisan glomerular masih lebih tinggi, atau dikurangkan kepada normal. Jika biopsi boleh didapati luka glomerular awal.
Fasa ketiga nefropati diabetes, juga dikenali sebagai peringkat awal nefropati diabetes, pesakit mula muncul Pengecualiannya terdapat tempoh yang dari awal, ujian fungsi renal microalbuminuria berterusan, yang kencing kadar protein perkumuhan terus 20-200 mikrogram / min untuk melakukan ini pada tanda itu, tetapi masih ujian protein air kencing negatif. Tempoh ini adalah biasa di kalangan pesakit dengan kadar penapisan glomerular, tekanan darah mula muncul. Setelah dibangunkan kepada tahap nefropati diabetes, penyakit buah pinggang tidak boleh diterbalikkan.
Nefropati diabetes peringkat klinikal keempat, ciri utama tempoh ini adalah protein yang besar, kencing protein perkumuhan> 3.5 g / hari, air kencing protein-positif pesakit mengganggu prestasi boleh didapati dalam protein biasa, iaitu air kencing lebih busa, busa dan untuk masa yang lama tidak boleh dibebaskan. Selain itu, pesakit dengan tekanan darah tinggi, edema, dan lain-lain
Lima daripada nefropati diabetes, iaitu kegagalan buah pinggang peringkat kelima, juga sering dirujuk sebagai klinikal peringkat akhir penyakit buah pinggang. Dari awal proteinuria besar-besaran, untuk mempercepat kemerosotan fungsi buah pinggang pada pesakit sehingga kegagalan buah pinggang. Jumlah protein dalam air kencing pesakit berkurangan, pesakit menunjukkan tekanan darah yang ketara dan edema, dan anemia dalam tempoh ini, dan kerana pesakit kencing manis lewat sering kekurangan nutrisi, jadi lebih terdedah kepada komplikasi lain, seperti retinopati.

Nefropati pengesanan awal diabetes, diagnosis awal dan rawatan awal untuk meningkatkan rawatan pesakit dengan kesan nefropati hipertensi mempunyai erti yang positif, mempunyai peranan yang sangat penting! Kerana pemahaman yang lebih baik mengenai gejala nefropati diabetes, dan juga untuk meningkatkan rawatan nefropati diabetes pada pesakit dengan kualiti hidup memainkan peranan yang penting. Tanda-tanda awal klinikal nefropati diabetes tidak jelas sehingga gejala diabetes muncul lebih jelas apabila anda telah memasuki satu peringkat yang agak lewat, rawatan akan meningkatkan kesukaran.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: