2017年11月22日星期三

Apakah yang menyebabkan tahap kreatinin tinggi?

Tahap kreatinin yang tinggi boleh menyebabkan banyak sebab, yang sering kali tidak diketahui.
Ubat - Hak dari antibiotik, diuretik, quinine boleh menyebabkan ketoksikan buah pinggang dan merosakkan fungsi normal buah pinggang.
Keadaan perubatan: Halangan dalam saluran kencing, diabetes, hipertensi yang tidak terkawal, jangkitan seperti radang paru-paru, atau jangkitan usus juga boleh menyebabkan pengurangan penapisan dan meningkatkan produk sisa, menyebabkan tahap klinik darah yang tidak normal.
Makan lebihan protein: Makan terlalu banyak daging juga boleh meningkatkan kreatinin. Proses memasak mengubah creatin ke kreatinin melalui haba semasa memasak. Daging haiwan, organ, otot semulajadi kaya dengan creatine, yang dapat meningkatkan kadar kreatinin darah.
Penggunaan suplemen tanpa nasihat profesional: Para atlet dan pembina badan menggunakan garam creatine atau estetik creatine untuk meningkatkan prestasi sukan. Pengambilan makanan tambahan yang tinggi, terutamanya jika diambil dalam lebih daripada dos yang disyorkan, boleh meningkatkan pengeluaran kreatinin, yang membawa kepada tahap kreatinin tinggi dalam darah dan air kencing.
Cara menurunkan kreatinin darah adalah kebimbangan. Diet rendah protein umumnya membantu dalam mengawal paras kreatinin yang tinggi. Makanan yang rendah dalam daging, susu dan produk sampingannya boleh membantu mengurangkan kadar kreatinin yang tinggi dalam darah. Diet yang kaya dengan Vitamin A, Vitamin C dan B2 dinasihatkan. Marilah kita memperkenalkan anda kepada terapi semulajadi yang boleh membantu buah pinggang berfungsi dengan lebih baik dan memberitahu anda cara menurunkan tahap kreatinin secara semulajadi. Daun nettle sering diambil untuk tahap kreatinin tinggi untuk meningkatkan fungsi ginjal yang berkurangan.
Daun Jelatang kaya dengan Vitamin C dan A, yang menjadikannya penyelesaian yang baik untuk mengurangkan creatinine secara semula jadi. Saya telah melihat hasil yang baik untuk pesakit yang mengambil berat tentang cara menurunkan tahap creatinine memandangkan buah pinggang mereka tidak cekap memperlihatkan kemajuan yang besar dengan menggunakan daun Nettle dari BestSource Nutrition, sumber asli India dan FSSAI yang disahkan dengan sewajarnya. Selain mengeluarkan sisa toksik daripada buah pinggang, daun jelatang mempunyai kesan anti-radang. Ia menghilangkan dan mencuci dari jangkitan bakteria atau jangkitan saluran kencing untuk membantu pemulihan buah pinggang dan meningkatkan fungsi mereka. Untuk memahami bagaimana untuk menurunkan tahap kreatinin, penjelasan asas adalah bahawa daun jelatang mempunyai kesan diuretik supaya ia membantu dalam membuang produk sisa berlebihan metabolisme protein termasuk kreatinin.

Apabila fungsi buah pinggang bertambah baik, kreatinin berlebihan akan dikeluarkan. Oleh itu, penggunaan daun jelatang mempunyai kesan ke atas cara menurunkan tahap kreatinin untuk jangka masa panjang walaupun fungsi buah pinggang bertambah baik. Cara menurunkan asid urik adalah satu lagi soalan apabila buah pinggang rosak. Herba daun jeruk sekali lagi boleh membantu anda dengan meningkatkan jumlah air kencing untuk membersihkan asid urik berlebihan juga. Oleh itu, daun Nettle mempunyai peranan berbilang manfaat untuk bermain dengan semua keadaan di mana fungsi buah pinggang dikompromi.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: