2017年11月22日星期三

Apakah 57.97 Kreatinine membaca mg / dl?

Creatinine adalah sisa dari creatine, kimia yang dibuat oleh badan yang membekalkan tenaga kepada otot. Ia dikeluarkan dari badan melalui buah pinggang dalam aliran air kencing supaya tahap peningkatan kreatinin jika buah pinggang menjadi terganggu. Ujian kreatinin digunakan untuk mengukur seberapa baik ginjal berfungsi.
Tahap k Creatinine boleh diukur dalam miligram setiap peremis (mg / dL) atau mikromol per liter (mcmol / L). Tahap kreatinin biasanya jatuh antara 0.6 hingga 1.1 mg / dL (53 hingga 97 mcmol / L) untuk wanita, dan antara 0.7 hingga 1.3 mg / dL atau 62 hingga 115 mcmol / L untuk lelaki. Adalah penting untuk memeriksa sama ada bacaan dalam mg / dL atau mcmol / L untuk menentukan sama ada tahap itu berada dalam julat yang disyorkan.
Tahap kreatinin yang tinggi dalam darah boleh bermakna buah pinggang anda tidak menapis produk sisa yang mencukupi melalui air kencing anda. Ini mungkin disebabkan masalah buah pinggang, dehidrasi, atau saluran kencing yang tersumbat. Suplemen makanan kreatif, yang digunakan oleh beberapa atlet dan pembina badan, mungkin menyebabkan masalah buah pinggang jika digunakan secara berlebihan, atau jika digunakan dengan ubat-ubatan yang boleh merosakkan buah pinggang, termasuk ibuprofen (Advil, Motrin) dan naproxen (Aleve). Individu yang mempunyai penyakit buah pinggang atau diabetes tidak harus menggunakan suplemen creatine.

Sentiasa berjumpa doktor atau jururawat jika anda mempunyai kebimbangan mengenai hasil makmal, dan semak dengan pembekal penjagaan kesihatan sebelum mengambil makanan tambahan.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: