2015年1月5日星期一

Cirit-birit, kegagalan buah pinggang akut, oliguria berwaspada

Walaupun sedikit cirit-birit boleh menyebabkan kegagalan buah pinggang akut? Ternyata bahawa badan manusia boleh menyebabkan cirit-birit teruk dan dehidrasi, jika anda tidak menambah kelembapan, keadaan iskemia buah pinggang akan timbul, yang menyebabkan kegagalan buah pinggang akut. Jika cirit-birit yang teruk diiringi oleh oliguria, atau bahkan tidak mempunyai gejala daripada penyelesaian, anda perlu mendapatkan rawatan perubatan dengan segera.
Cirit-birit tidak peduli, dan akhirnya juga membawa kepada kegagalan buah pinggang ia! Xiao Zhou adalah seorang wakil syarikat itu, tiga hari yang lalu, dan rakan-rakan berkumpul untuk makan restoran periuk panas. Selepas pulang dia mula menghentikan cirit-birit, melambungkan malam yang tidak cukup, pada keesokan harinya dan ditarik beberapa kali. Xiao Zhou terlalu menyusahkan ke hospital, mereka bersahaja makan ubat cirit-birit. Makan untuk dua hari perubatan, cirit-birit berhenti, mungkin kelihatan kecil minggu kerut mata, mukanya pucat, penyelesaian air kencing tidak mempunyai gejala. Doktor cepat didiagnosis, Xiao Zhou adalah kegagalan buah pinggang akut disebabkan oleh cirit-birit yang teruk.
Mengapa akan menjejaskan buah pinggang cirit-birit?
? Mengapa cirit-birit akan menyakiti punca kegagalan buah pinggang akut, buah pinggang ia terutamanya dibahagikan kepada tiga kategori: pra-buah pinggang, buah pinggang parenchymal selepas buah pinggang. Antaranya, kegagalan buah pinggang pra-buah pinggang yang paling biasa, terutamanya disebabkan oleh kekurangan serius isipadu darah berkesan membawa kepada darah hipoperfusi buah pinggang dan menyebabkan disfungsi buah pinggang. Xiao Zhou cirit-birit menyebabkan badan dehidrasi, ketidakseimbangan elektrolit, kehilangan nutrien, kemusnahan persekitaran dalaman badan. Pesakit dengan kekurangan air yang teruk akan, jika tidak mampu untuk menambah kelembapan, di bawah kes hypovolemia, akan ada kes-kes iskemia buah pinggang, menyebabkan kegagalan buah pinggang akut.
Cirit-birit, kegagalan buah pinggang akut akan menyebabkan ia? Pakar mengatakan tidak semestinya. Cirit-birit yang teruk membawa kepada risiko yang lebih tinggi daripada kegagalan buah pinggang, kegagalan buah pinggang, kebarangkalian yang rendah menyebabkan cirit-birit ringan. Jika cirit-birit, loya, jumlah air kencing, lemah, bengkak kaki dan gejala-gejala lain menurun, pastikan anda berjumpa doktor dengan segera, untuk menolak kemungkinan kegagalan buah pinggang akut.
Menghidap penyakit kegagalan buah pinggang akut, selepas rawatan awal, kebanyakan pesakit boleh menyambung semula fungsi buah pinggang yang normal. Data klinikal menunjukkan bahawa fungsi buah pinggang masih 10% hingga 20% daripada pesakit tidak boleh dipulihkan sepenuhnya, dan secara beransur-ansur membangunkan kegagalan buah pinggang kronik yang memerlukan dialisis jangka panjang. Jadi, tidak cirit-birit juga membawa mengelakkan malapetaka, penyesalan sepanjang hayat.
Bagaimana untuk mengelakkan dehidrasi?
Mengenali tanda-tanda awal dehidrasi, terutama dalam ringan dehidrasi sederhana, terapi keluarga boleh mula dengan segera. Untuk dehidrasi yang ringan, ia boleh menjadi cara yang minum air. The sup minuman rehidrasi buatan sendiri. (Beras kaedah pengeluaran sup: pertama mendidih liter air, kemudian tuangkan semangkuk beras, kemudian direbus selama 5 hingga 10 minit, sehingga pes nipis ke dalam air beras yang dimasak ke dalam bekas, tambah satu sudu gula. dan garam. Apabila cecair disejukkan ke suhu bilik, pes nipis, beras pada pengeluaran yang baik.
Kedua, anda boleh pergi ke kedai ubat untuk membeli garam rehidrasi oral, adalah satu cara yang baik untuk membetulkan dehidrasi. Bagi kanak-kanak yang lebih tua, tetapi juga minum minuman yang mengandungi elektrolit dan gula yang dijual di pasar raya. Oleh kerana cecair ini betul dehidrasi berbau buruk, kanak-kanak tidak mahu menerima. Sekiranya mengambil pendekatan beberapa kali. Jika pemuntahan berlaku selepas bayi mengambil ia dari permulaan yang kecil, setiap 10 hingga 15 ml setiap 15 hingga 30 minit. Selepas bayi boleh bertolak ansur, dan ditambah kepada setiap 30 ml, 60 ml. Jika bayi terus cirit-birit, anda tidak perlu untuk mengehadkan jumlah kanak-kanak mengambil.

Cecair penting adalah seragam, perlahan. Terutama pada pesakit dengan bayi kecil. Kadang-kadang, untuk melaraskan kelajuan cecair untuk minum, cecair boleh dicelup dalam tuala dan biarkan bayi menghisap tuala. Kanak-kanak berumur lebih dari 1 tahun juga boleh digunakan untuk menghisap popsicles cara. Jika, selepas keluarga tidak berpuas hati selepas terapi rehidrasi, telah berkembang kepada satu dehidrasi yang teruk, atau faktor-faktor yang menyebabkan dehidrasi berterusan, ia perlu pergi ke hospital untuk bimbingan doktor, jika perlu, infusi intravena.

没有评论:

发表评论

Perkhidmatan buah pinggang China

Nama:
umur:
negara:
jantina:
E-mel:
Telefon:
WhatsApp:
Penyakit buah pinggang:
Mesej: